The begin of New Zealand! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu The begin of New Zealand! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

The begin of New Zealand!

Door: Mirjam Welbergen

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

07 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie geweldige berichtjes! Heerlijk om te lezen aan de andere kant van de wereld :)

Inmiddels zitten Lies en ik 4 dagen in Niew Zeeland. Ik kan jullie vertellen, al heeeeeeel veel meegemaakt!

De vlucht vanuit Hong Kong ging weer super goed. We hadden alleen wat vertraging, omdat er een man niet goed geworden was, maar een half uur later stegen we toch op. De vlucht ging weer erg snel en heb nu ook iets kunnen slapen, met mijn hoofd op het tafeltje voor me ;-)
Aangekomen in Auckland kon ik niet bevatten dat ik echt op Nieuw Zeelandse bodem stond... En nu nog steeds niet!! Gelijk kwamen we half in de problemen, want we kwamen erachter dat onze camper (smalllll camper) een dag later voor ons klaar zou staan, slik. Toch maar gebeld en we mochten gelukkig komen en dan zouden ze het daar wel oplossen met ons. Zij wijtten het aan een fout van de organisatie, dus met mazzel hebben we toch gelijk de camper van Spaceship mee kunnen krijgen!
Toen kwam het volgende spannende moment. De uitleg van de camper EN het daadwerkelijk rijden in de camper! Want ja, ik mocht beginnen van Lisette, haha. Ik heb maar niet gezegd dat mijn hart zo ongeveer in mijn keel zat bij de gedachte aan het links rijden. Rotondes verkeerd om maken, naar de andere kant van de weg kijken of er verkeer aan komt, anders voor sorteren, verkeerd inhalen, AAAHH!
Maar... Het wende snel en ik heb geen ongelukken gemaakt. Ik vind het, zoals gewoonlijk, heerlijk om hier te rijden! Natuurlijk veel beter als in Nederland, want de omgeving hier is smullen.

We hadden advies gevraagd bij Spaceship voor een camping, want we waren zeer onvoorbereid op reis gegaan. Geen route uitgestippeld, geen plan klaar, helemaal niks. Ook wel eens goed om te doen ;-) De eerste nacht hebben we op een camping gestaan vlak onder Auckland; Manukau. Wij als 2 tuttebellen die camper slaapklaar maken, zien jullie het al voor je? ;-) En dan ook nog eens douchen in van die hokkies, koken in van die kookruimtes, op (vieze) wc's hangen. Jullie begrijpen... Het woordje iehhll is al vaak de revue gepaseerd. We hebben de eerste nacht een hoop afgelachen over onze onervarenheid, want kamperen hadden we nog nooit gedaan. Gelijk in het diepe gegooid. Desondanks echt heeeeeerlijk geslapen! Het bed is super fijn en we hadden het nog warm ook met alleen een pyjama en dekbed. Nice! Dit zag ik wel zitten.

Dag 2 besloten we door te rijden richting Whakatane. Vanaf daar zouden we een gave trip richting White Island kunnen maken, naar een vulkaan die desondanks nog uitgebarsten is. Stoerr ja! De weg naar Whakatane was vol wauwsss en wooooow. Erg mooi! Heerlijk tuffen in ons kleine,smalle huisje op wielen. We moesten ook al tanken. Haal nu maar even het beeld naar voren van 2 onervaren meiden die de tankdop niet eens kunnen openen en enorm staan te klungelen dat een man maar besluit te helpen :)
Nieuw Zeelanders zijn trouwens erg vriendelijk, dus dat is gunstig voor alle hulp die we nog nodig zullen hebben :)
De weg naar Whakatane was iets van 300 km en daar zouden we 4,5 uur over moeten rijden. Tussendoor met mazzel een stop gemaakt bij een rustplaats wat een groot natuurgebied bleek te zijn met mooie wandelingen. Dwars door de bergen, op hangbruggen, riviertje met enorme stenen en mooie zichten! Heerlijk gepicknickt en een stuk gelopen. Wauw, Nieuw Zeeland!
Aangekomen op Wakatane kwamen we op een zeer primitieve camping terecht, oeps. Dit was flink slikken. Toch maar ons beste beentje voor en voor het eerst zelf eten koken in het kook gebouw. Heerlijke worstjes, rijst en mais kolfjes. Gezond bezig toch! Verder was het een vreselijke nacht, want het waaide ontzettend, zelfs onder het busje door. Toch allemaal weer overleefd :) De volgende morgen snel weggereden ,want helaas annuleerde White Island de tour vanwege het slechte weer. Veel wind en ook nog eens regen :(
Snel door naar Roturoa. Het gebied met modderpoelen, geisers, vulkanen, dampende grond etc.

Dag 3 en 4 hebben we hier doorgebracht.
Dag 3 naar Hell's gate geweest. Allemaal dampende dingen, maar eerlijk gezegd had ik me er iets meer van voor gesteld. Nu heb ik ook wel grote verwachtingen van alles, dus misschien moet ik dat ook wat bijstellen :) Hierna jaja... Heel relaxed naar de Polynesien Spa. Met allemaal hete bronnen. Oej, dat was wel even tanden op elkaar en doorbijten, maar heerlijk ontspannend! Daarbij uitzicht op een dampend meer met bergen/vulkanen. Hij staat in de top 10 van de mooiste/beste spa's in de wereld.
Nu hebben we op een camping gestaan wat gelukkig weer wat luxer was. Wat is het heerlijk om je eigen huisJE in de natuur mee te brengen. Het enige wat we in de camper kunnen is rijden en slapen, want zitten kan geen eens, haha. Gelukkig heb je hier overal op de campings gemeenschappelijke ruimtes. Anyway, deze nacht was het koudste ooit. De camperbeheerder had ons al gewaarschuwd dat het maar 4/5 graden zou worden, nou dat heb ik geweten! Brrr. Ik heb me nu al voorbereid op de komende nacht.
Het land van tegenstellingen klopt trouwens al heel erg. Zo zit ik overdag in bikini in de zon te genieten, en zo klappertand ik 's nachts van de kou! Ik heb een halve dag nodig gehad vandaag om weer op temperatuur te komen.

Dan vandaag nog, wat een geweldig mooie dag! We zijn om kwart over 9 richting Wai-o-Tapu Termal Wonderland geweest. Elke dag om 10.15 barst daar de Lady Knox geiser uit. Dat wilden we natuurlijk wel eens met eigen ogen bekijken. Het verhaal is dat er vroeger een gevangenis stond en dat gevangenen probeerden hun was te wassen in het warme water van de bronnen. Zo kwam er zeepsop in de geiser en spatte het hete water alle kanten op. Omdat de geiser niet meer zelfstandig uitbarst, hebben ze nu elke ochtend om 10.15 een zakje zeepsop om erin te gooien. Mooi om te zien. Eerst gaat het bruisen en wat bubbelen en komt al het zeepsop naar buiten en op een gegeven moment spuit er steeds hoger een grote straal water naar boven!!! Apart verschijnsel.
Hierna het park in gegaan en een looproute afgelegd langs alle mooie plekken. Vulkanen, Champagne meer, bronnen, en nog zoveel meer! Helaas niet te beschrijven in woorden, foto's zeggen meer, maar er geweest zijn zegt nog zoveel meer! Want alle kleuren komen niet tot z'n recht op de foto.

Hierna door gereden naar Waimangu vulcanic valley. Hier een tocht inclusief kleine hike gedaan van 2 uur. Zo, dit was het mooiste tot nu toe! Wat een prachtige gezichten. Zoek maar eens op bij google wat daar te zien is. In een woord, bijzonder!

Nu is het bij ons kwart voor 7 's avonds. Raar, want bij jullie start nu de zondag pas.
Morgen rijden we richting Waitomo Caves om daar de grotten met glimwormen te bezoeken. Benieuwd wat ons dat gaat brengen.

Hopelijk bij jullie alles goed en hebben jullie ook genoeg ontspanning tussen het drukke school- en werk leven in!!

Tot de volgende keer :)

Liefs

Ps
Message to our parents; We passen goed op elkaar hoor! Maar we bedachten dat vrijdag 9 november een mooie avond is om al onze foto's te showen samen met jullie. Of ergens aan het eind van de middag? Plannen jullie dat samen even in? Wij kunnen! ;-) XX

  • 07 Oktober 2012 - 09:23

    Marijke:

    Heerlijk om je reisverslagen te lezen. Kan me voorstellen dat links rijden erg wennen is, maar het is je gelukt. Super. Geniet er lekker van :)

  • 07 Oktober 2012 - 10:16

    JanJaap:

    Geweldig om te lezen mir. Verheug me nu al op de mooie fotots en verhalen op 9 nov.

  • 07 Oktober 2012 - 11:23

    Trudy:

    Een hele goede, zonnige, morgen Mirjam,
    Het camperavontuur is nu echt van start gegaan! Vrijheid, blijheid en flexibiliteit lees ik in je mooie reisverslag! Geniet van alles wat nog komen gaat!
    De achterblijvers (lees 2x ma en 2x pa) regelen wel wat voor op de 9e november!
    Meanwhile, have fun en bij extreme kou 'nachts sokken aan in bed ;)
    Trudy

  • 07 Oktober 2012 - 12:25

    Marissa:

    Mirrie!
    Het klinkt allemaal zo fantastisch! Geniet ervan!

  • 07 Oktober 2012 - 12:28

    Gerrit Welbergen:

    Hoi dames, wat spannend allemaal weer. Foto's bekijken op 9 nov. zal wel uitlopen naar 10 nov. Blijft vast niet bij een paar honderd of zo. Zullen zorgen voor wat kaas, kaas en worst, worst enzo. Hebben jullie daar vast niet, denk ik. Overigens, waarom hebben jullie geen filmploeg vna RTL of zo uitgenodigd om mee te reizen. Trekt vast hoge kijkcijfers. "Onhandige meiden met slaapwagen maken wereldreis". Succes verder en denk aan ons...
    Pa en Ma Welbergen

  • 07 Oktober 2012 - 13:14

    Dineke:

    Heey mir en lies!!

    Wat super om die verhalen weer allemaal te lezen!! Sorry op het vorige verhaal geen reactie van mij, toch te druk;). Maar wat klinkt het toch weer super!!! Wat super dat jullie dit doen! En links rijden, wat een ervaring. Ik zie het helemaal voor me. En jullie aan het kamperen ook, haha!! Heel veel plezier nog en tot het volgende verhaal:):)
    Kus Dien

  • 07 Oktober 2012 - 13:19

    Quivera:

    Haa Mirrie,

    Erg leuk om weer wat van jullie te horen. Wauw ik heb Waimangu vulcanic valley opgezocht op google! Super gaaf. Lijkt wel onwerkelijk dat jullie dat gezien hebben, nu ik op de bank met een dekentje en mijn laptop op schoot aan het typen ben en af en toe naar buiten kijken haha. Ben ook erg benieuwd naar jullie foto's. En wat fijn dat jullie de camper een dag eerder op konden halen, wat een geluk! Voor hetzelfde geld moesten jullie voor 1 nacht bivakeren op straat;). Heel veel plezier nog samen en tot het volgende reisverslag!

    Xxx

  • 07 Oktober 2012 - 23:15

    Mandy:

    Ha die Mir!

    Heel leuk om jullie reisverhalen en belevenissen te lezen:) Je schrijft op een levendige manier waardoor ik het ook helemaal voor me zie, erg leuk! Dat moet vast een hele belevenis zijn om als twee onervaren meiden er met een camper er op uit te gaan! Ik vind het heel stoer van jullie dat jullie dat toch maar even doen. Girlpower;) Geweldig ook dat jullie geen route hebben voorbereid en kunnen gaan en staan waar jullie op dat moment zin in hebben! Ik kijk uit naar jullie foto's en volgende reisverhalen! Heel veel plezier!! En als ik het zo lees genieten jullie al met volle teugen:)

    Take care!

    Liefs

  • 09 Oktober 2012 - 20:21

    Rob:

    Hee Mirjam:D

    Leuk verslag:) Kun je een beetje overweg met de camper? haha we missen ook niks he met jullie verslagen:P Als we ook nog de foto's krijgen te zien dan hoef ik niet meer naar NZ:P hahaha

    Veel plezier en een goede voortzetting!

    Groetjes Rob

  • 11 Oktober 2012 - 14:06

    Trudy:

    Hoi Mirjam, hoop snel foto's te zien via Facebook. Bevalt de camper? Al helemaal gewend aan het camping leven? Via Google volgen we jullie uitstapjes naar alle mooie plekken in NZ.
    Een goede oversteek naar het Zuiden straks......en Mir heb je al ergens lekkere (Franse)NZ kaas gegeten? Jammie!
    Bye, bye,
    Trudy

  • 11 Oktober 2012 - 16:11

    Tinneke:

    Heee Mir!

    Heb ik direct de dag dat je vertrok deze pagina opgezocht...maar kreeg alleen maar de oude verslagen... Snapte d'r nix van; jou kennende staat er al snel wat op! Maar deze handige-Harry had t weer eens niet goed gezien

  • 14 Oktober 2012 - 12:53

    Alie En Joke:

    Hoi Mirjam,

    Wat een belevenissen! We hebben even op facebook gekeken naar de foto's en waren verbaasd over jullie kleine campervan. Wij hebben in Amerika en Canada altijd in een enorme camper gereden, met een vast bed achterin een eigen douche en wc een zitje en een kleine keuken. Gelukkig konden wij hier goed in staan. In de bagagebak hadden wij onze koffers staan, deze kun je nu haast niet kwijt. Hopelijk heb je geen spijt dat je onze koffer mee hebt. De camper brengt jullie op mooie plekjes en het is lekker dat je zelf kunt koken. Je hebt nog 4 weken voor de boeg, geniet ervan.
    Wij hebben een heerlijke vakantie gehad in Oostenrijk. We hadden erg mooi weer en konden boven in de bergen lekker in een t-shirtje wandelen. Gisteravond zijn we naar de taptoe in Leeuwarden geweest, super gave korpsen, misschien worden we ooit ook nog een keer zo goed op straat.
    Wij genieten in het herfstweer in Meppel van je verhalen en zijn benieuwd naar het vervolg.
    Groeten Joke en Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 41020

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: