Klaar voor vertrek? - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek? - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek?

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

06 Juni 2008 | Nederland, Meppel

Nee, daar ben ik nog niet klaar voor.
Vanochtend vroeg lag ik wakker, onder dat allerlei vogels de vroege morgen aan het inluiden waren. Ik lag te denken aan wat ik nog allemaal moet doen en dat is nog een hele lijst vol. Ik mag er wel eens wat meer mee bezig zijn, maar ik heb het zo druk met school dat ik er gewoon niet aan toe kom.

Gisteren kreeg ik een envelop van TravelActive!! Mijn pre-departure kit zat daarin. Tot mijn verbazing heb ik een andere vliegtijd gekregen. Ik zou namelijk al om 7:20 vliegen, maar nu vlieg ik pas om 11.45uur. Dit is wel wat prettiger qua opstaan ;) Het reisschema ziet er nu als volgt uit:
Om 11.45 vertrekt het vliegtuig richting Londen Heathrow, waar ik om 12.05 (engelse tijd) arriveer. Dan... let op: Vertrekt mijn vliegtuig richting NY (Newark) om 18.40. Het is dan de bedoeling dat ik om 21.55 in the big Apple aan kom!
Voor de opletters; Ja inderdaad! Dan moet ik wel 6,5 uur op het vliegveld van Londen wachten!! Zo... Ik mag wel Engelse ponden aan gaan schaffen ;)
Ik heb gevraagd waarom mijn vertrektijd verandert is en dat schijnt te komen doordat er chaos geweest is op het vliegveld Heathrow. Mensen kunnen daar niet binnen 2uur overstappen, want daar is te weinig tijd voor. Met mijn vorige vlucht had ik iets van 1 uur ertussen zitten, dus dat zou dan niet kunnen. Al die mensen die dat hadden hebben ze vanuit Heathrow zelf al overgeboekt.
Ik vind het wel jammer dat ik nu pas zo laat in New York aan kom... Eerst zou ik namelijk om half 12 aankomen en dan had ik nog wat aan de middag en avond gehad. Nu kom ik 's avonds aan, moet ik nog een taxi staande zien te houden en the Amsterdam Aveneu zien te vinden! Want daar staat het hostel waar ik overnacht.
De volgende ochtend heb ik dan een oriëntatie en daarna vertrekken we gelijk door naar ons camp.
We moeten zelf voor ontbijt zorgen.. Dat wordt vroeg opstaan en in een leuk NewYorks restaurantje genieten!! :D

Zo, nu zijn jullie ook weer even op de hoogte ;) Oja, mijn terugvlucht is nog wel hetzelfde gebleven. Dus 29 augustus vertrek ik om 18.15 uit NY om met een tussenstop in Londen 30 aug. om 10.00 op Schiphol aan te komen.

Ik moet trouwens alsnog wel een beetje vroeg opstaan, want we moeten officieel 3 uur van te voren aanwezig zijn. Ik moet er dus om kwart voor 9 zijn, dus dat wordt kwart voor 7 weg. Gelukkig heb ik nu dan wel wat meer nachtrust gehad, alhoewel met al die spanning!? :P

Nu moet ik snel stoppen. Ik heb het nog druk... Volgende week zaterdag heb ik een soort afscheidsfeestje. Volgende week heb ik mijn laatste stagedagen. Morgen mijn laatste werkdag. Vanavond spring ik op de tandem met Paul, Frits en Maris en nu? Nu moet ik heeeeeel hard leren voor toetsen van volgende week.

Tips van welke dingen ik ECHT moet bezoeken in NY of vlakbij NY zijn altijd welkom!! Tips van welke spullen ik echt mee moet nemen zijn ook zeer welkom ;)

Liefs,,

P.s Schrik niet van dat angstaanjagende plaatje naast mijn tekst. Ik heb hem zelf niet toegevoegd.



  • 06 Juni 2008 - 11:30

    Evelien:

    poeh.. wat een reis gaat dat worden, met veel spanning :P Toen ik dit las kreeg ik zelfs wat kriebels! Wat is het al snel he!?

    nog veel succes met de tentamens deze laatste week in NL! En tot zaterdag!

  • 06 Juni 2008 - 11:34

    Dien:

    heey mir,

    wat ik nog wilde zeggen en waar ik nu weer aan denk, waarschijnlijk kun je op het vliegveld in londen wel gewoon met euro's betalen of anders is daar wel zo'n geldwissel-winkeltje.

    oh en ik kom nu ook tot het inzicht dat er natuurlijk tijdverschil is, want ik dacht al: hoe kan het dat ze eerst om half 8 zou vliegen en dan om half 12 al in NY zijn. dat is maar 4 uur vliegen:P. maar nu snap ik hem:Phihi.

    over dingen die je moet bezoeken in NY weet ik niks, maar wat je mee moeten nemen. uhmm... nou tandenborstel, ondergoed en paspoort/ticket lijkt me wel handig:P.

    ik zie trouwens geen angstaanjagend plaatje?!

    Nou succes nog met leren, maar dat komt helemaal goed met jou!! je bent vet goed bezig!

    kus

  • 06 Juni 2008 - 12:30

    Marissa :

    Zo, Mir wat een spanning en sensatie! Het klinkt allemaaal echt heel erg leuk! (: Ik kan alleen maar zeggen: geniet er zoveel mogelijk van!
    En tot vanavond! (;
    Kus,

  • 11 Juni 2008 - 20:33

    Marijke:

    Hoi Mirjam. We gaan hier lekker verder. Je eerste verhaaltje heb ik gelezen en mijn e-mailadres toegevoegd, dus ik ben er klaar voor, jij ook? Alles op je lijstje al doorgestreept, of moet er op de valreep nog snel iets gekocht worden. Heerlijk zeg, veel plezier met de laatste voorbereidingen!! Groetjes Marijke

  • 14 Juni 2008 - 11:15

    Lies:

    haaj Mir!
    En en en??? Beginnen de zenuwen al een beetje te komen?:p
    haha... nou ik heb me EINDELIJK aangemeld voor je site(a)
    & kijk uit naar je verhalen over al je belevenissen in NY!

    tot vanaaf!

    xxx
    lies

  • 18 Juni 2008 - 18:49

    Aline:

    Heej mirjam,
    heel veel plezier! Ben je al zenuwachtig? :P

    Ben benieuwd naar al je verhalen!
    xxx Aline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 40995

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: