Terug van weggeweest in het kikkerlandje - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest in het kikkerlandje - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest in het kikkerlandje

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

01 September 2008 | Nederland, Meppel

...en dit was dan het einde van mijn 10 weken avontuur in de USA.
Sinds zaterdag 9.35 sta ik op Nederlandse bodem. Rond half 11 (nadat we eindelijk onze koffers hadden) zag ik mijn gezinnetje weer terug. Thuis hingen er welkom thuis teksten en er hingen zelfs 3 Nederlandse vlaggen uit in de straat ;) Erg leuk! Het voelt wel weer raar om thuis te zijn. Alles is eigenlijk nog hetzelfde en mijn eigen bed voelt heerlijk aan, maar ik was liever nog wat langer in Amerika gebleven. Ik heb er volgens mij ook een jetlag aan over gehouden. Vannacht sliep ik pas tegen half 4/4uur? Ben nu ook erg moe. Dat komt vanzelf wel weer goed dacht ik zo ;)

Deze zomer is voorbij gevlogen. Ik heb het echt super gehad en ik zou het voor geen goud hebben willen missen. Ik heb er een geweldige ervaring bij van 8 weken werken met special needs children. Over het geheel ging de tijd snel, maar soms zat er een week tussen dat het niet snel genoeg kon gaan. Aan het eind raakte ik opzich wel een beetje in een sleur omdat elke dag hetzelfde ritme had. Gelukkig hadden we wel elke 2 weken een ander thema. Zo hebben we eerst olympische weken gehad, daarna holliday weken, adventure weken en fairy tail weken. Allemaal erg leuk en dat maakte wat variatie. De kinderen maakten ook zeker veel variatie! Ik heb gelukkig verschillende kinderen gehad. Van high functional tot zeer low functional.
Week 1 had ik de twee meiden. Dit was de langzaamste week en de minst leuke campers. De meiden waren zo verwaand en bitchy. Achteraf gezien zou ik er heel anders op gereageert hebben, maar zo'n eerste week was nogal uitproberen.
Week 2 was mijn floaterweek. Ik vloog van hop naar her om allerlei counselors te helpen. Ik heb met veel verschillende kinderen gewerkt. Het was ook een beetje mijn week met het meisje Ember.
Week 3 was de week van Eric. Toen dacht ik dat het mijn favo week zou worden. Hij was erg sociaal en een popi jopi. Grappig ook.
Week 4 was mijn schattigste week. Ik had de most quitest camper ever. Ze was erg vrolijk en wilde aan alles deelnemen. Ook had ze haar typische leeftijds jaloersheids buien. Het was de favoriet van iedereen.
Week 5 had ik weer 2 campers. Twee jongens deze keer. Erg verschillende campers. Matthew met zijn autisme die zich aardig goed zelf kon redden, maar die ik wel aan moest sporen en dan Eric. De syndrome van Down boy. Daar had ik alle aandacht voor nodig met zijn tantrums (woedeuitbarstingen) elke dag. Toch vond ik dit een leuke/uitdagende week. Het was ook de week van de 2 (vermoeiende)super trips.
Week 6 was de zware rolstoel week. Toch als ik terug kijk ervaar ik het als een trots dat ik deze week zo goed doorgekomen ben. Ik vond het leuk om zoveel zorg te geven. Ik heb ook met haar te doen, want ze kan gewoon echt niks en dan is ze ook nog eens half blind/doof. Ze kon erg leuk lachen.
Week 7 was de week van Alyssa. Dit was denk ik mijn leukste camper. Ze was erg lief en kon niet praten (ja/nee wel) en had ook extra zorg nodig. Erg jammer dat ze ziek werd en de donderdagavond al naar huis gegaan was.
Week 8 was mijn allerlaatste campweek. Ik had een erg slim meisje (asperger) en adhd. Ze was aardig, maar had zo haar trekjes ;)

Ik voelde eigenlijk niet zoveel met het camp verlaten. Het was allemaal zo onwerkelijk. Ook had ik wel erg veel zin in de 5 dagen NY, waarvan de eerste 2 dagen met ons zessen. Ik hoop dat we met ons zessen in contact blijven. November staat onze eerste date gepland ;)

Dus hoe heb ik het gehad in de USA? Geweldig! Super! Een ervaring om nooit meer te vergeten!!
Ik heb zoveel geleerd. Ook qua de verzorging van kinderen. Ik ben nu zo ongeveer nergens meer vies van. Ik kijk nergens meer van op. Het meeste bij blijft mijn eerste nightduty. Ik had nachtdienst in de laagfunctionerende boysdorm. Ik heb haast geen oog dicht gedaan. Een jongen die geen geluid maakte was een uitzondering. Allerlei luiers verschonen en er was een jongen die zo ongeveer elk kwartier een seizure had. Zo zielig! Best heftig om te zien ook. Later in het camp was ik het wel wat meer gewend, maar het blijft heftig om te zien.
De vrije tijd die we kregen op het camp was erg weinig en de nightduty's en restduty's erg vermoeiend, maar daar leerde ik wel erg veel van. Ik weet nu bijv. perfect hoe ik luiers moet verschonen en hoe ik met bepaald gedrag om moet gaan.
Ja echt een ervaring om nooit meer te vergeten...

Stiekem ben ik nu alweer aan het nadenken over mijn volgende 'avontuur'. Als iemand nog tips heeft.... (A)
Wie weet zet ik over een aantal maanden wel een volgend 'reisplan' op deze site.

Heel erg bedankt voor alle reacties! Echt heel erg leuk om te lezen. Ik zal proberen om er een paar foto's op te zetten zodat jullie in elk geval een beeld krijgen bij de campers die ik gehad heb. De rest mogen jullie allemaal bij mij thuis bekijken ;) (850 :$)

Liefs Mirjam

  • 01 September 2008 - 09:58

    Joyce:

    Foto's, leukkkk!

    Maar ook fijn om te lezen en te weten dat je weer veilig aan bent gekomen in NL!

    Liefs

  • 01 September 2008 - 15:00

    Sassiej:

    Hee meissie!

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad! Kom lekker bij, en denk terug aan deze geweldige tijd die je achter de rug hebt.

    Hele ervaring rijker! **JALOERS!!**

    Liefs

  • 01 September 2008 - 15:15

    Evelien:

    leuk zeg die foto's! en wat fijn dat je het een onvergetelijke ervaring vindt! ;) en je hebt echt ontzettend veel geleerd, echt goed! en nu moet je meteen al weer naar school zeker? tot snel hopelijk!

  • 02 September 2008 - 18:34

    Dien:

    leuk zo'n samenvatting van je reis:D. en de fotos zien er leuk uit. ik ben benieuwd naar de andere 850 fotos:P.

    tot snel!

    kus dien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 40988

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: