Pfhoeh. Dat was de eerste week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Pfhoeh. Dat was de eerste week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Pfhoeh. Dat was de eerste week

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee lieve allemaal!
Allereerst zoo super bedankt voor alle lieve berichtjes/mailtjes. Daar geniet ik echt enorm van!! Dit is pas weer de eerste keer dat ik er na een week op zit. Afkicken dat computeren! ;) Maar mijn vrije tijd was nogal iel deze week. Ik ben nu enorm moe. Maar mijn campers zijn rond 11u naar huis gegaan. Laat ik bij het begin beginnen ;)
Zondagmiddag kwamen mijn campers. De 2 meiden. Crystal was als eerste gearriveert met haar vader/zus. We moesten allemaal bijeenkomen op een grasveld en daar gingen we sfeer brengen met alle counselors. Elke keer als er een nieuw kind arriveerde werd je omgeroepen en ging je onder de hele boog van alle counselors heen. Dat geeft een waar groepsgevoel ;) Gelukkig viel er wel wat te bepraten en was het eerste contact best oke. Even later kwam ook Lindsay aan met haar vader. Die waren wat minder spraakzaam. We installeerden samen de spullen op bed en in de kast en daarna moesten we de kinderen inchecken bij de nurses. Dit is heel belangrijk ivm alle medicijnen. Dit duurde nogal lang en toen ik eindelijk aan de beurt was bleek Crystal niet de juiste papieren bij zich te hebben. Ze moest terug naar huis om het op te halen. :O Ze kwam de volgende dag pas weer terug. Na Lindsay ingecheckt te hebben moesten we het zwembad in. Ze was niet erg spraakzaam op het eerste gezicht. 's avonds hadden we een bbq van de Elks (de mensen die geld doneren aan het camp) en dat was alweer de eerste dag. Voor de rest hebben we een olympische week gehad. Dus bij arts&crafts maakten we olympische dingen en in het zwembad (2 keer op een dag!!:O) hadden we ook olympische games etc. Dus er stond veel in het teken daarvan. We hadden op de maandagavond een heuze olympische opening met olympisch vuur ;)
Wauw alle campers zijn zo amazing! Zo geweldig iedereen bij elkaar, maar ik snap wel dat er 1:1 begeleiding nodig is ;) Er zijn nogal wat agressievelingen en weglopers, dus je ziet geregeld een counselor ergens achteraan rennen. Toch heb ik soms ook het gevoel in een gekkenhuis te zitten en dat is vooral het geval wanneer ik nightduty/restduty of in de dininghall zit. (daarover later meer) Mijn meiden? Pfhoeh daar viel nog heel wat mee te handelen. Ik vind dat ze te highfunctional waren voor dit camp. Ze waren snel verveeld en zeiden bij voorbaat al dat ze niet mee wilden doen aan een activiteit. Ik ben vooral zo moe van al dat gemotiveer van de meiden. Lindsay is vooral een kattenkop geweest. (ja oeps, ik moest het gewoon even kwijt) Ze heeft zoooooo'n eigen wil en is heel eigenwijs en heel verwaand. Soms had ik echt het idee dat ze dacht dat ik haar slaafje was ofzo. Dan was het echt: "hang mijn zwempak even buiten". De toon in haar stem irriteerde me gelijk al heel snel, dus ik heb haar toen echt 'hard' aangepakt. Ik ben toen zelf ook een beetje een bitchy uit gaan hangen. Ik ben tegen haar ingegaan en heb net zolang volgehouden totdat ze eindelijk bijv een keer haar tanden ging poetsen. Want inderdaad, ze weigerde dit te doen. Ook was ze heel eigenwijs dat ze persee haar pyama wilde dragen tijdens arts en crafts. Ik zei haar dit niet te doen, want het zou vies worden en ze moest er snachts weer in slapen. De eerste keer heb ik haar naar talloze minuten er uiteindelijk van kunnen weerhouden, maar de tweede keer werd ik er zo moe van dat ik het maar heb toegelaten. Ja hoor, we gingen terug naar de drom (dat is een grote slaapzaal waar de kinderen slapen) en ze had verf in haar pyama. HA! Eigenlijk moest ik van binnen heel erg lachen, want nu had ik mijn gelijk. (ohoh, mir toch) Met haar heb ik dus heel wat moeilijke momenten gehad. Ze wilde ook nooit naast me zitten en ik mocht haar bij niks helpen. Ze wilde alles ZELF doen. Gisteren was ze haar kam kwijt. Ze had alles al ingepakt, maar ze was hem kwijt. Ik wilde haar helpen met zoeken, maar dat mocht uiteraard weer niet. Ik ben toen eerst even op een ander bed gaan zitten en heb toegekeken. Het begon wat lang te duren dus ik gaf haar aanwijzingen. Die werden niet van harte aangenomen en als blikken konden doden... Oej. Op een gegeven moment duurde het te lang en we hadden bijna dinner. Ik heb toen maar gewoon een tas gepakt en opengemaakt en haar gezegd dat ze nog een keer moest kijken, want als je iets kwijt bent moet je alles dubbelchecken. Ze griste de tas gelijk uit mijn handen weg, maar ik had haar toen wel zover dat ze er in ging kijken. Ja hoor, daar lag hij helemaal onderin. HAH! had ik weer mijn gelijk :P
Nja goed. Dit waren een paar frustrerende momenten en eigenlijk ben ik stiekem blij dat ze weg zijn en dat ik nu van ze 'af' ben... Ze waren zo demotiverend. Lindsay trok Crystal mee in haar gedrag namelijk. Als ik alleen met Crystal was, was het een leuke meid en kon ik enorm met haar lachen, maar ze is heel erg beinvloedbaar. Gelukkig had ik deze week veel momenten alleen met Crystal, want ze had haar maandelijkse periode, dus mocht ze niet zwemmen. We hebben toen vooral vertoefd in de recreationhal met tafeltennis/voetbaltennis/bowlen etc.
Voor de rest hebben we nog een poolparty en de dance gehad. De dance was gisteravond, de laatste avond. Wauw, mijn meiden hadden hele mooie jurken meegenomen. Iedereen wilde met ze op de foto ;) Erg leuk.
Dan nu de nightduty. Deze had ik gelijk de zondagavond (eerste nacht) en afgelopen nacht. Pfheoh best heavy! Vooral de zondagavond. Dit was de eerste nacht voor de campers, dus iedereen moest wennen etc. Ik zat in de dorm met de laagst functionerende jongens. Het was een zware nacht. We waren toen gelukkig met 8 personen. Tot 11u samen wakker en vanaf toen 2 uur met een koppel wakker. Ik ben toen samen met Amy (engels meisje) van 1 tot 3 wakker gebleven. Nou we vlogen van hop naar her. Luiers verschonen (disgusting!!! vooral omdat het puberende jongens zijn en het nogal stinkt :P) Headbangende kinderen (autisten) rustig krijgen, jongens naar de wc brengen, jongens weer in bed krijgen, nadat ze er plotseling uitgerent waren, seizures onder controle houden (dit vond ik best eng. er was een jongentje die elke 15 minuten een seizure had. zooo zielig! we moesten hem dan op de zij leggen en het schuim bij z'n mond weghalen (nurse mirjam)) Weer een andere jongen was de hele tijd op z'n bed aan het springen, maar als je itsy bitsy spider (schrijf je dat zo?) voor hem zong, werd hij rustig. Pff het was een roerige nacht, want toen ik mocht slapen heb ik dat niet veel gedaan, omdat er zo ontzettend veel geluiden zijn. Ik was rond 4u (?)net bijna in slaap werd ik weer gewekt door een schreeuwende jongen die hysterisch werd. Hier krijg ik wel ontzettend veel ervaring mee en ik ben trots op mezelf dat ik deze nacht doorgekomen ben ;) Afgelopen nacht had ik er dus weer een. Nu waren we maar met z'n 6en en toen zijn we vanaf 11u allemaal alleen 1:20u opgebleven. Ik was wakker van 12:20 tot 13:40. Dit vond ik best eng! Het was best donker en overal geluidjes. Gelukkig heb ik niet in mijn eentje luiers hoeven te verschonen of kinderen die overstuur waren te troosten. Dit was best een rustige nacht, maar ik werd om het minst of geringste wakker.
Deze nacht kregen de rest van de counselors hun nieuwe camperinformatie. Wel jammer, dat ik daar niet bij kon zijn. Gelukkig brachten een aantal staffmembers ons bakjes met ijs en kreeg ik al iets te horen van hun campers. Ook vertelde Maarten mij dat ik deze week een floater ben... Oej ik had al zo'n voorgevoel en het lijkt mij wat minder. Dit betekent dat ik deze week beschikbaar moet zijn voor ALLES. Ik heb geen eigen kind onder mijn hoede, maar moet anderen helpen en als ik omgeroepen word door de speakers moet ik als een wiedeweerga naar die plek toekomen. Er zijn iets van 5 floaters. Het is vooral heel flexibel zijn en van hop naar her rennen en helpen waar je kunt helpen. Stiekem hoop ik dat er een ontzettend moeilijke camper is, die 2 counselors nodig heeft. (dit was afgelopen week namelijk ook het geval bij een aantal kinderen) Lijkt me wel een uitdaging, zo'n lekker agressief kind!!
Nu moet ik dus maar eens zien hoe ik deze week doorkom, maar ik krijg wel met alle kinderen te maken en dat maakt het wel erg leuk. Ook beland ik waarschijnlijk in veel verschillende situaties, dus ik zal er vast veel van leren. Nu komen trouwens de jongere campers en die lijken me leuker dan de oudere en ik had me best verheugd op zo'n jongere camper. Maar het is even niet anders ;)

Ik zal eens wat uitleggen over het dagprogramma. De vrije tijd die ik heb is 's avonds vanaf ongeveer half 10, tot smorgens vroeg half 8. Alle counselors moeten dan bij elkaar komen voor een paar belangrijke punten door Todd/Tremaine en dan de campers klaarmaken voor het ontbijt om half 9. Daarna hebben we flags. Kinderen kunnen hier een grap/dans/liedje doen. Om 10.00u begint de eerste activiteit. 11.30u de tweede en dan om 12.30 is de lunch. Daarna hebben we resthour van 13.30 tot 14.30 (yes als je geluk hebt dus even ene uurtje voor jezelf) Dan 15.00 derde activiteit, 16.30 laatste activiteit en om 18.00 dinner. 's Avonds gelijk na het eten chorus (zingen met de gitaar, zo gaaf!) en daarna een avondactiviteit (zoals een poolparty/kampvuur o.i.d) Zo ziet de dag er dus een beetje uit ;)

Ik moet zeggen dat deze week best snel voorbij gegaan is, ondanks dat ik best moeilijke campers had. Het valt me wel een beetje zwaar, dat ik zo weinig vrije tijd heb. Toch is deze week ontzettend leerzaam geweest. Er waren ook veel kinderen met downsyndroom (stiekem hoop ik dat ik nog een keer zo'n kind krijg deze aankomende 7 weken) en er zijn zoveel kinderen die je knuffelen of een grapje met je uithalen. Zo geweldig.

Deze week is het t/m donderdag erg warm geweest. Het was donderdag zelfs tegen de 100 Fahrenheit (is dat bij ons tegen de 40 graden?? wie kan mij dat vertellen ;)) Op de vrijdag nam het ernstig af en heeft het veel geregent.

Het is een beetje een snel/chaotisch berichtje geworden. Er staan inmiddels alweer wachtenden achter me. Misschien ga ik er deze dag nog wel een keer op, want ik wil ook erg graag mailtjes van jullie beantwoorden!!

Trouwens ik zal jullie nog eens even een keertje het adres geven van mijn camp, zodat jullie allerlei brieven etc. kunnen sturen, want I really love that!

Elks Camp Moore
Mirjam Welbergen
P.O BOX 375
Pompton Lakes
NJ, 07442

Nou op naar de aankomende week! Het is nu kwart over 1 en ik heb nog tot morgen 12u vrij. We gaan rond 3uur met een klein groepje richting de grote shopping mal waar ik afgelopen week ook geweest ben. We gaan daar dan gelijk 'dineren' ;)
Oja het eten is hier nog redelijk goed trouwens! We krijgen wel vaak vlees als ontbijt, maar dat sla ik dan maar even over. Ook hebben ze hier overheerlijke bagels! Zo lekker. Voor de rest maken ze er een gewoonte van om naturel chips als lunch te serveren? Samen met tosti's of andere lekkere dingen. Ik denk niet dat ik aankom, want ik ben nogal druk bezig :P

Lieve allemaal, ik hoop dat alles goed met jullie gaat en ik denk dat veel van jullie binnenkort al op vakantie gaan! Lies ik denk niet meer dat je het leest, maar toch: zoooveel plezier in duitsland!! Maris jij in Blanes (misschien zit je daar ergens op een inet cafe) Anouk! super leuk een berichtje vanuit China. Hoe is het daar?????? Vertel, vertel. Ik brand van nieuwsgierigheid, en en, iedereen een fijne vakantie natuurlijk!!
Tot zeer snel! xx

  • 05 Juli 2008 - 19:27

    Irma:

    Leuk om te lezen Mir.. wat zal jij kapot zijn over 7 weken hahaha:P..maar tis het vast en zeker waard!!
    Kus Irma

  • 06 Juli 2008 - 08:56

    Pa:

    Mirjam, wat een schitterend verhaal weer. We beleven het bijna met je mee, zoals jij het schrijft.
    Ook hebben we wel een beetje leedvermaak, omdat je nu zo allemachtig druk in de weer bent met die lastige Amerikaantjes. Waarschijnlijk krijgen we een hele andere dochter terug uit dat verre Amerika. Als je die "moeilijke pubers" bij ons thuis maar niet de les wil lezen, straks. Voor meer nieuws over "thuis" lees verder in je hotmail.

  • 06 Juli 2008 - 17:55

    Dien:

    Oh jij leert echt zoveel, wat zullen ze daar blij mij zijn op je jaarstage:P:P. jij kan straks ieder kind/jonger aan!!

    echt super leuk weer om het allemaal te lezen. ik dacht al dat in t weekend weer een berichtje kwam:D:D. kijk er helemaal naar uit:D!

    jammer dat het niet zulke leuke campers waren!! maar je hebt het als ik het zo hoor heel goed gedaan!!(Y)
    nou ben je wel blij dat ze maar een weekje blijven, he?:P!

    kus dien

  • 06 Juli 2008 - 20:13

    Evelien:

    pfoeh inderdaad ;) ik word al moe als ik je berichten lees! Ik kijk nu wel een beetje tegen je op hoor ;) En gelukkig vind je het erg leuk daar(op een paar dingetjes na). Ik ben benieuwd hoe je de komende week gaat ervaren.

    good luck! xxx

  • 07 Juli 2008 - 17:44

    Marijke:

    Ha die Mirjam, met verbazing heb ik je verhaal gelezen. Dat is wel even wat anders dan je talen opdoen. Ik heb ontzettend veel bewondering voor je en denk ook dat je over 7 weken echt aan vakantie toe bent. Toch is het geweldig om je verhalen te lezen en ik denk dat iedereen wel heel dankbaar is dat er toch maar weer mensen zijn die dit aandurven en ondanks de soms negatieve reacties het dankbaar werk is.
    Lieve Mirjam, je bent een toppertje, succes!!

  • 08 Juli 2008 - 17:44

    Joke En Alie:

    Wat een verhaal, maar je maakt ook wel erg veel mee! Bedankt voor je mail.
    104 F is 40 graden Celcius, 100F is 38.8C.
    Het is ontzettend vervelend om het elke keer om te rekenen. Wij hadden op de mobiele telefoon een omrekentabel, dat was wel gemakkelijk. Succes deze week met alle spoedklusjes.

  • 13 Juli 2008 - 14:13

    Leonie Kooiker:

    He Miriam,

    Dit is het eerste verhaal dat ik van je lees, maar heb direct wel een goede indruk van wat je daar doet denk ik. Wat heftig allemaal zeg en wat een leerervaring! In de zomer ben ik 2 keer meegeweest als begeleider op vakantiekampen van Humanitas. Afgelopen jaar had ik een groepje van 4 meisjes waarvan 1 ADHD + PDD-NOS had..heel erg zwaar. Maar als ik jou verhaal zo lees, was dat nog niets!
    Heel veel plezier nog!!

    Groetjes Leonie

  • 14 Juli 2008 - 13:44

    Lisette:

    Liefste Mir!
    Jaha!!! ik heb je smsjes ontvangen!!! whahahaha zow coowl! Ik heb ook al teruggestuurd... al ontvangen? I hope so!
    Hoe vergaat het je deze week in the USA? Welke/''wat voor'' kinderen 'heb' :p je?

    Zal je snel weer mailen!

    dikke zoen aus Holland!
    xx

    p.s. het is heeeeeel mooi weer hier, en daar?:p

  • 16 Juli 2008 - 19:34

    Maris:

    Hee lieve mir!
    geen internetcafe voor mij in blanes. ben 2 weken volledig computervrij geweest! en nu moet ik even alles bijlezen.
    dus ga snel op naar je andere verhaaal! love btw your story's! lees af en toe met open mond! wat beleef jij veel meid! xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 2020
Totaal aantal bezoekers 40853

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: