Tweede week achter de rug - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Tweede week achter de rug - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Tweede week achter de rug

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

14 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee lieve allemaal,
eindelijk heb ik nu even 5 minuutjes om een rap verhaal te typen. Hoe ongelooflijk druk ik het heb... Vakantie? waar is mijn vakantie?
Afgelopen week ben ik dus doorgekomen als een floater! Nou het was nog best te doen en op zich was het best wat relaxter op sommige momenten. Wel had ik soms de 'nare' klusjes op te lossen, zoals veel luiers verschonen. Gelijk aan het begin van de week op de zondag toen de kinderen kwamen werd ik al opgeroepen, want een meisje had hele erge heimwee en die wilde misschien naar huis. Ik moest die dag haar kind opvangen en ik zou hem dan misschien de hele week krijgen, als ze de volgende dag naar huis gegaan. Gelukkig is ze wel gebleven! Alleen wel jammer voor mij aan de ene kant, want het was een leuk kind om te hebben voor die week. De ouders waren overigens echte overdreven Amerikanen. Het was telkens God bless you for this work and You're so great. Oke thank you. Voor de rest heb ik helaas ook veel gezwommen, want afgelopen week ging er een 'virusje' rond onder de counselors. Gelukkig was ik er niet bij. (snel afkloppen) Ik heb veel met een jong meisje gezwommen die super schattig lijkt, maar als je met haar omgaat is ze de big boss ;) Wel schattig opzich en ik kon er wel mee omgaan, want ik negeerde dat gewoon of ik tilde haar op en gooide haar ergens verderop het water weer in. Waar ze dan keihard om kon lachen ;)
Mandy had een meisje met alleen seizures in het verleden als camper. Ze was 13jaar en eigenlijk veel te goed voor dit Camp.(qua functioneren) Ze had dan ook erge heimwee. De zondag/maandag heb ik veel met Mandy en dat meisje (allison) en de vriendin (Ember) opgetrokken. Helaas is Ember die maandagavond naar huis gegaan. Erg jammer, want ik kon eigenlijk een beetje als een 'vriendin' met haar praten over het Amerikaanse leven. Het meisje Amber bleef wel op het camp. Zij heeft alleen astma. Dus eigenlijk vond ik haar ook te hoog functionerend voor dit camp. Maar ik probeerde haar overal bij te betrekken en dat lukte best goed!! Haar eigen counselor liet het namelijk een beetje afweten en was de hele week nogal moody. Erg stom, want Ik vond dat Ember ook een leuke/fijne week mocht verdienen! Maar ik heb lol met dr gehad :)
De vrijdagavond was een counselor helemaal op en toen werd ik geroepen om de rest van de dag met dat meisje door te brengen. Ze kan eigenlijk niet praten, alleen sommige woorden herhaald ze 1000x in een uur. Begrijpbaar dat je daar na zo'n week gek van wordt. Overigens was het wel een lief schattig meisje, alleen heel ernstig impulsief. Vrijdagavond was de poolparty, dus ik moest met haar in het water. Het werd georganiseerd door de Elks (die het camp sponsoren) dus er was een DJ en drinken met wat koekjes. Na een kwartiertje wilde ze (gelukkig, want het was koud) het water uit en op de kant dansen. Helaas zat de rest allemaal wel in het water en moest ik mijn schaamte maar even opzij zetten door gek op de kant te gaan dansen. Ze sprong ook een keer bijna het water in met een glas cola en ik had haar nog net tegen kunnen houden. (dat is het impulsieve ;)) Voor de rest was ze heel lief en wilde ze op mn arm dansen etc. Ik kreeg later nog een complimentje dat ik het zo goed opgepakt had met haar. Yess :D
Voor de rest heb ik ook een paar verveel momenten gehad. Er zijn deze week namelijk wel iets van 5 kinderen naar huis gegaan vanwege heimwee of behaverioul problems. Wel even een rustige weekje tussendoor, maar ik heb toch liever mijn eigen kind.
Zaterdag met de vrije dag ben ik naar NY geweest. Amazing. Ik hou van deze stad! Super, super. Het was erg warm en we waren met een groepje van 7. Emma, Mandy (NL), Victoria, Charlie, Tasha (EN), Joanna (Schotland) en ik. Het ging goed. We kwamen onderweg de hooters tegen en we zijn toen daar wat gaan eten. We zaten eerst lang na te denken of we dat wel zouden doen, maar ach wat kon ons het ook schelen. Grote stad, niemand die ons kent ;) De serveersters daar zijn indd nogal schaars gekleed, maar ze serveren overheerlijke smootys! Daarna zijn we naar Central Parc geweest en we hebben nog wat gewinkeld. Het was een erg gezellige, maar slopende dag.
Toen was het alweer veel te snel zondag. Tijd voor mijn nieuwe camper! Die informatie had ik de zaterdagmorgen gekregen. Ik zou een jongen krijgen van 14 jaar met PDD-NOS. Wauw, daar was ik wel heel erg blij mee. Want hij is niet te oud en ik ga ook met PDD-NOS kinderen werken en ik heb ermee gewerkt (nja stage mee gelopen ;)) Dus een uitdagende week! Wel had ik van te voren een beetje angstige gevoelens bij dit kind. Dit bleek een beetje terecht te zijn, want de ontmoeting ging niet helemaal 'vlekkeloos'. De ontmoeting was na 2 uur 's middags in het Cantoli Parc op het camp. Hier komen alle counselors en kinderen met ouders bij elkaar en dan zingen we eerst wat liedjes met elkaar om de sfeer erin te brengen. Daarna worden de namen geroepen van de counselors met de kinderen en dan kun je ze naar de dorms brengen en inchecken bij de nurse. DAn is het de bedoeling dat de ouders vertrekken en dat wij met de kinderen in het zwembad gaan. Op het eerste gezicht leek Eric een erg leuke jongen!! Zag er 'goed' uit (niet te zien dat hij echt een geestelijke ziekte heeft o.i.d) en hij leek aardig. Ik probeerde hem onderweg zo goed mogelijk op z'n gemak te stellen, maar hij bleef toen al zeggen dat hij weer met z'n ouders mee naar huis zou gaan. Hij had toen al enorme heimwee en vanaf het koffer uit pakken begon hij ook nog eens hartverscheurend te huilen. Tsja, wat moest ik daar nou mee aan? Ik probeerde een gesprekje met hem aan te knopen en hij luisterde wel naar me en hij antwoorde mijn vragen. Op een gegeven moment wilde hij z'n ouders ook niet loslaten en hij bleef maar herhalen I go back home, I go back home, I go back home (robot) (autisme kenmerk either ;)) Zijn ouders besloten mij op een gegeven moment even alleen te laten en het contact dat we toen hadden was gezellig en leuk alleen hij wilde mee terug naar huis en hier absoluut niet blijven. Ondertussen legde zijn moeder wel allemaal dingen over hem uit en hij is ook enorm bang voor onweer. Als het deze week voorkomt moet ik tegen hem zeggen dat het een vals alarm is en hem evt een briefje geven met dat erop. Hij heeft ook een beetje een obsessie om telkens naar de lucht te kijken of er geen onweerswolken aankomen. (gelukkig ben ik niet zoooo bang ;)) Uiteindelijk hebben de ouders Tremaine erbij gehaald. (Todd is de campdirector en Tremaine de programmdirector, staat er net iets onder; een geweldige gast die zo goed en leuk met alle kinderen om gaat!!) Hij heeft toen bijna 20min op Eric ingepraat en een plan gemaakt. Hij zou met mij mee gaan zwemmen en daarna weer met Tremaine praten hoe het zou zijn. Zijn ouders zouden ergens dichtbij gaan eten, zodat ze (eventueel) terug zouden kunnen komen. Wauw hij accepteerde het plan!!! Ik zag al helemaal gebeuren dat mijn camper mee terug naar huis zou gaan.. en dat ik opnieuw een floater week in zou gaan. Nadat zijn ouders wegwaren luisterde hij goed naar me en we hadden leuke/gezellige gesprekken. Er kwam een grappige/gezellige/vrolijke jongen tevoorschijn en die zie ik nu nog steeds!! Aan het begin was hij nog wel wat schuchtig met dat hij nog naar huis zou willen, maar ik bleef zeggen; nee vanavond campfire you will realy enjoy it and we have holiday week. We have a christmas day and everything like this. Het hielp want hij werd enthousiast!! Na het zwemmen ging het nog steeds goed. Hij is inmiddels enorme fan van Tremaine en als hij hem ziet roept hij hem luidkeels. Hij maakt ook contact met allerlei andere kinderen/counselors. Hij is zooo sociaal! Hij vraagt de namen en erachteraan: how are you doing? Echt iedereen van het camp houdt nu al van hem! En ik nog wel het meest ;) Het is echt zooo'n geweldige jongen! Ik heb het idee dat dit mijn beste camper deze week is. Vandaag gaf hij me ook een paar keer (zomaar uit het niets) knuffels en hij vindt het leuk om de high five te doen. Wauw dit wordt echt een leuke week. Het thema is dus holiday week. Super leuk. We hebben vandaag St. Patricksday gehad. 's Avonds hadden we een soort speurtocht naar allerlei groen geverfde mensen. We kregen spreuken en die moesten we oplossen per groep. Erg veel lol gehad.
Ja dit gaat een leuke week worden met Eric.
Later horen jullie meer over deze week :D Ik ga zaterdag trouwens naar de twee na grootste shoppingmal van Amerika! Zooo exciting! Ik kan niet wachten ;) maar... dan gaat Eric ook naar huis :( Moet ik (de eventuele verdriet) maar wegshoppen ;)
Lieve allemaal ik vind het super leuk om alle reacties/mailtjes te lezen!!! Keep on going.
Ooh trouwens! Ik heb nu ook een Amerikaanse mobiel gekocht!! Het nummer is: 8622282038 Ja ik weet het een gek nummer, echt Amerikaans. Nu heb ik eigenlijk geen idee of jullie rechtstreeks naar dit nummer kunnen smsen, of dat jullie er wat voor kunnen doen. Van Dineke kan ik smsjes terug ontvangen, maar van Lisette en thuis bijv. niet :S Heel frustrerend! Dien heb je een speciaal foefje ofzo? ;)
Nog een laatste ding. Ik 'haat' de nightduty's. Ze zijn echt slopend. Vooral gisternacht. Ik moest in de girlsdorm en bijna elke meid heeft wel iets speciaals of een enorm irritant geluidje of schreeuw. Ik heb haast niet geslapen. Daarom moet ik nu maar snel naar bed gaan eigenlijk!!
Spreek jullie snell!!! xxx Liefs

  • 15 Juli 2008 - 09:40

    Lisette:

    Hej Mir!
    Wat super leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    En zeer jammer dat ik je niet kan smsen! Heb t wel geprobeerd.. maarjah... mijn technische brein is niet zow heel groot helaas... maar Dineke... wat is jouw ''geheim'' dat smsen jou wel lukt?:p

    En Mir! Veel succes voor de heelveelste x.
    Ik vind t echt zo knap van je!:):):)

    xx
    lies

  • 15 Juli 2008 - 15:25

    Dien:

    heey Mir,

    wat goed dat de jongen toch op het camp wilde blijven. je hebt hem goed overtuigd dat het wel leuk is(Y)!! knap van je en hij zag ook wel dat jij heel aardig bent:P!

    en mijn geheim qua smsen?! hihi ik heb geen idee. ik heb gewoon het nummer opgeslagen toen jij (mir) mij een sms stuurde. ik heb als nummer in mijn telefoon staan:+18622282038.
    dus wel +1 ervoor. misschien ligt het daaraan! ik hoop dat jullie zo ook kunnen smsen!!

    nou mir, tot de volgende keer!
    ik moet nu snel gaan eten, want ik heb zo weer rijles!!!

    kus dien

  • 15 Juli 2008 - 21:34

    Quivera:

    Mirjam,
    ik lees nu pas al je berichten omdat ik op vakantie ben geweest, echt super hoe je allemaal verteld. en wat je meemaakt echt leuk om te lezen hahah en zulke verhalen nogwel in 5 minuten tijd. Meid heel veel plezier nog dikke kus(K)

  • 16 Juli 2008 - 17:05

    Geke En Geert:

    Dat gaat wel heel erg goed daar zeg.Super allemaal. We vinden het geweldig hoe je het daar zo goed doet. Ga zo door. En je verhalen over NY. We zijn wel heel erg nieuwsgierig. Maar heb je nog wel genoeg ruimte in je koffer straks?
    Overbagage kost heel veel euries per kg. extra.
    Je bent dus gewaarschuwd.

    liefs en groetjes.


  • 16 Juli 2008 - 19:46

    Maris:

    Je klinkt zo ontzettend enthousiast geweldig! En mijn complimenten hoe jij je staande houd. Misschien ook niet zo moeilijk want de 'passie' voor dit werk straalt er werkelijk van af! Ga zo door! (: Kus! xx.
    Btw. BLANES was in 1 woord: geweldig! mail je er nog over, ben trouwens vandaag thuis gekomen. maar in mijn mailtje deze week er meer over, haha!
    dahaaaag!

  • 17 Juli 2008 - 15:11

    Corine:

    Hee meis!

    Wat een verhalen weer zeg!! Echt heel erg gaaf! Vind echt zo knap van je dat je het zo goed doet daar allemaal! Ben benieuwd straks naar al je verhalen;) Ik ga morgen lekker een weekje op vakantie met Ronny naar Zeeland.. Daarna mail ik je nog wel!
    Heeel veel succes en plezier nog daar in the USA!!!

    Liefs Corine

  • 18 Juli 2008 - 09:38

    Sassiej:

    Heej Mir,

    wat ontzettend gaaf zeg! Jij daar in de USA! *ben jaloers op je!* Heel veel plezier nog daar! Maar in al je verhalen te lezen zit dat wel goed!

    Liefs,
    Sassiej

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 41008

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: