Training week (alweer)achter de rug - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Training week (alweer)achter de rug - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Training week (alweer)achter de rug

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 Juni 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal!!
Op dit moment ben ik compleet uitgeput van de berg oplopen. Het camp ligt namelijk op een 'berg' en die moet (als je pech hebt) opgelopen worden. Vandaag is het de vrije dag, dus Todd en Tremaine spelen geen chauffeur. Ik heb alweer zoveel te vertellen. Ik ben net terug van een ontzettend grote shoppingmal. Mandy en ik waren echter zo moe dat we maar wat eerder terug gegaan zijn. Ze hebben daar Bloomingdales, Macy's en allerlei andere winkels! Heel gaaf, maar alleen maar een haarband gekocht. Ach, ik heb nog 9 weken te gaan ;)
Ik wil nu toch echt eerst even over mijn campers vertellen!!! Ja jullie lezen het goed CamperSSS!! Waaaaaah want ik heb er zomaar 2!! Ojee, als dat maar goed komt! Gisteren hadden we de laatste trainingsdag en werden ons de laatste ditjes en datjes verteld over het gedrag. Daarna eindelijk het grote moment! De campers werden uitgedeeld. Ik was echt exciting about it en zelfs een beetje nerveus. Nu is het een olympic week met campers van 13 t/m 18 jaar. Ze vertelden van te voren dat er maar 6 mensen zijn, die 2 campers hebben. Ze houden hiermee natuurlijk wel rekening, dat het 'goede' campers zijn. Mijn naam werd al vrij snel aan het begin genoemd. Yes a girl! Crystal! Ik was nog maar nauwelijks begonnen met haar dossier doorspitten toen mijn naam nog een keer genoemd werd. Ik was zooo verbaasd! Ik en 2 campers? Wel ontzettend gaaf! Het 2e meisje heet Lindsay. Ze zijn allebei 18 jaar en worden binnen een half jaar 19. Lindsay heeft het noonan syndrome, ADHD, LD en Crystal heeft ME-mild. Jullie mogen zelf opzoeken wat het inhoudt ;)
Ik begin me nu serieus toch wel een beetje zorgen te maken over morgen. Mijn Engels is nog steeds niet heel goed en ik moet 2 girls in de gaten houden en vanalles mee doen en voor zorgen! Het zijn wel highfunctional girls, want ik zit in Groep B (Je hebt A t/m F en in F zitten de laagst functionerende kinderen) Crystal schijnt 24/7 gepusht te moeten worden in alles wat ze doet en ze kan heel negatief zijn. Ik ben zoo benieuwd. Morgen na 2 uur kunnen ze arriveren met alle ouders. Ik maakte me al zorgen over de ouders, want misschien zijn ze heel bezorgd en als ze mij zien denken ze; ojee moeten we onze girl hier achter laten :P en nu moet ik handelen met 2 ouderparen :P Oke, oke het komt vast goed! Ik hoop dat ik goed slaap vannacht :P
Na alle info uit de dossiers van de girls te hebben doorgespit (ja nu heb ik extra werk met 2 campers) moesten we een naambadge voor bij het bed maken. Lekker crea bea bezig geweest en ze liggen al op het bed :)
Ik heb trouwens gelijk morgennacht al nightduty!! Dat betekent dat ik in een dorm moet waken (ik moet in de jongensdorm) en daar zitten volgens mij de laagst functionerende. Ik hoop maar dat ik niet teveel luiers moet verschonen en dat ik maandag genoeg slaap gehad heb. Vrijdagnacht heb ik ook nightduty en donderdagmiddag moet ik oppassen tussen de middag met het slaapuurtje. Pfhoeh. Ben zeer benieuwd of ik dat allemaal volhou, want ik ben al zo ontzettend moe van deze eerste week met al die eerste indrukken!!
Tjipz. Er staan inmiddels alweer 2 wachtenden achter mij, terwijl ik hier net nog alleen zat.
Maar de eerste orientatieweek is dus voorbij! Het was geweldig. Zoveel nieuwe mensen leren kennen, zoveel geleerd over allerlei campers, zoveel leuke dingen gehad, zoveel lol gehad. Vooral donderdagavond. Ons camp was opgedeeld in 4 teams (red, gold, green and blue) ik zit in het rode team. Toen moesten we savonds een stukje opvoeren. Wij gingen een soort big brother doen en mensen van het camp nadoen. Ik ging de Indiaanse boy nadoen, want hij is altijd en overal aan het filmen met zijn telefoon. Het was geweldig om ook de rest allemaal leuke dingen te zien doen!! Aan het eind vd week zou er een award zijn voor het winnende team. Dit gaat over de hele week en over alle spellen en duels die we tegen elkaar op moesten nemen. Quess what? Our team has won!! RED is the best!! Yeahhh. Nu krijgen we een ... (weet de naam niet meer) waarin onze namen gegrafeerd worden en dat gaat voor altijd op het camp hangen. Yeahhh erg leuk!
Voor de rest hebben we ook al een zwembadparty gehad (zien jullie het al voor je in de amerikaanse films?) het was zoo koud, want het was 's avonds! Genoeg leuke dingen te beleven dus. Maar alle returners zeggen dat het NOG beter wordt als alle campers er zijn.
We hebben trouwens ook al een 'zelfverdedigingscursus' gehad voor agressieve campers. We moesten oefenen met op elkaar schoppen, slaan en bijten. (very nice) Ook krijgen we veel medische info over seizures (aanvallen) die campers kunnen krijgen. Erg interessant allemaal.
Todd (de campdirector) zegt ook dat we in deze 4 jaar het leukste team zijn (zou hij dat elk jaar zeggen? :P) we zitten zo vol energie en gaan ontzettend leuk met elkaar om. Toch echt heel leuk om te horen!
Hmm ik zie nu steeds het scenario voor me dat mijn campers alle kanten oprennen en ik achter ze aan, aan het vliegen ben. Laten we het niet hopen!
We hebben ook al lost camper momenten geoefent. Er wordt dan ineens door de speakers op het camp: LOST CAMPER, LOST CAMPER, LOST CAMPER (naam, uiterlijk) geroepen en dan moet iedereen naar een gebouw rennen. Vanuit daar krijg je de opdracht om op een bepaalde plek op het camp te gaan zoeken. Dit hebben we een paar keer geoefend en we hadden de (nep)camper steeds binnen 4 min. gevonden. Dit moet absoluut voorkomen worden, daarom moet je altijd en overal bij je camper zijn en je mag ze absoluut niet uit het oog verliezen.
Aankomende 2 weken hebben we olympische weken, daarna 2 weken Feestdagen, daarna 2 weken sprookjes, daarna 2 weken avontuur. Steeds 2 weken, want we hebben eerst de oudere campers, daarna de jongere. Ben benieuwd wat we allemaal gaan doen! Er zijn ook bepaalde uitjes die georganiseerd worden, maar ik weet niet of dat deze week ook al zo is. Ik hoop ontzettend dat ik daar wel aan mee kan doen, want het is waarschijnlijk alleen voor de highfunctional groep georganiseerd. Deze groep gaat een keer naar een baseball wedstrijd (wauw dat wil ik wel eens meemaken, echt amerikaans!) en naar het strand! (nou dat wil ik ook wel!!)

Gisteravond trouwens nog naar de bioscoop geweest: Wall-E. Wat een inmens grote bioscoop. Wel 14 zalen! Tsja Amerika he, big, bigger, bigst! Nou ik viel bijna in slaap! haha, we waren pas vannacht om half 2 terug en we moesten om kwart voor 8 weer opstaan...

Mam; heb je inmiddels de aan/uit knop van de computer al gevonden? ;) Ik ben benieuwd wanneer jouw eerste berichtje op de site komt te staan. Dat wordt dan toch wel een hystorisch moment!
Ooh ik kan trouwens mijn super de boer cassiere kunsten ook nog een beetje uitoefenen. Ze hebben hier in de supermarkt een aantal kassa's waar je zelf moet scannen en betalen. Erg leuk ;)
Alie en Joke: Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!! Grappig dat jullie over dezelfde dingen vallen in Amerika ;) Zijn alle foto's nu wel gelukt? Ik hoop het! Hadden jullie ook lekker weer trouwens? Ben benieuwd wat jullie allemaal beleefd hebben!

Verder nog (spannende) dingen gebeurt in en om meppel? Ik ben haast niet op de hoogte van alles!

Als laatst wil ik nog even zeggen dat Mandy haar mams, zusje en opa naar New York toekomen!! Zo leuk. Ze hebben in een (impulsieve? ;)) actie hun vlucht geboekt en verblijven daar een week. Op zaterdag 26 juli gaan we ze ontmoeten in NY! Ben benieuwd! (niet jaloers worden gezinnetje van mij)

Pfhoeh ik ben zooo benieuwd naar morgen! Dan gaat pas het echte campleven beginnen! Ik hoop dat ik mijn campers aan kan :P Dan wordt het vast een fantastische week om nooit meer te vergeten!!

Ontzettend leuk trouwens om elke keer weer jullie reacties te lezen op de site en mails te ontvangen! super, super, super! Keep on going ;)

Ik laat later deze week van me horen hoe de campers zijn! Iehhh. ;)

Tot schrijfse!!!

Liefssss Mirr

P.s foto's krijg ik nog niet op de computer. Ik vrees heel misschien dat jullie moeten wachten tot ik weer thuis ben... Misschien dat het Mandy nog een keertje lukt. (ik heb eigenlijk ook niet de tijd om het uit te proberen...:$)
xx

  • 28 Juni 2008 - 22:15

    Joyce:

    Ik lees steeds met verwondering naar je berichten! Hartstikke goed dat je daar bent, en hoe enthousiast je erover schrijft! Ik lees hoor, maar ik zou eens vaker moeten reageren! hihi

    He meid, nog een hele fijne, leerzame tijd toegewenst!! En je hoort gauw weer van me.

    Liefs!

  • 29 Juni 2008 - 09:39

    Corine:

    Jeetje, wat een verhaal weeer:) Echt super leuk om het te lezen wat je daar allemaal meemaakt!
    Ik weet zeker dat het jou gaat lukken met 2 campers! (ze hebben jou tog niet voor niets gekozen;)) Ik wens je nog heeel veeel sterkte en plezier!!
    PS: Ben nu lekker alleeen thuis;)

    Liefs Corine

  • 29 Juni 2008 - 09:58

    Lisette:

    Hej Mir!
    Wow! Wat heb je al veel meegemaakt daar! Echt!!! Zow leuk!
    Ik ben trots op je hoor!!! Mir in Amerika!!!

    kuss
    lies

  • 29 Juni 2008 - 13:51

    Lindy:

    Mirrrie

    Wat leuk om te lezen dat je het zo geweldig hebt !
    ik word er spontaan vrolijk van, haha !
    He meid, heeeeel veel plezier daar nog &hou je sdb kunsten een beetje op peil he, ;)!

    Veel liefs

  • 29 Juni 2008 - 15:49

    Marissa. :

    Heee Mir!
    Wat is het weer een enthousiast verhaal! Volgens mij zit jij helemaal op je plek! En volgens mij hoef je helemaal niet nerveus te zijn voor de 2 campers! Ik weet namelijk dat jij dat geweldig kan! (:
    Ik ga je nog mailen! Suc6 met de campers!
    Kus xx.

  • 29 Juni 2008 - 18:33

    Marleen:

    Hey roozje-mirrr!

    Het gaat vast helemaal goed komen met je daar!
    Heel leuk om je blije en hypere verhalen te lezen. En ik zag het ook al voor me hoe je achter je campers aan zou rennen haha..!
    Maar dat gebeurd heus niet hoor :P
    Ik wacht in spanning weer op een bericht over hoe het nu met je gaat.

    Liefs xxx
    Marleen

  • 30 Juni 2008 - 08:19

    Merel:

    Heey Mirjam!!!

    Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!!! Je hebt al heel wat mee gemaakt en je blijft nog 9 weken??? WOW wat lang zeg!!! Wel knap hoor helemaal alleen in het verre amerika nounou!!! Ik heb er respect voor!!!
    Ik zal af en toe blijven kijken of je nog wat te melden hebt en ik wens je nog veel plezier!!

    Kus
    MErel

  • 30 Juni 2008 - 13:13

    Dien:

    Mir!!

    wat geweldig om dit allemaal weer te lezen. je hebt weer zoveel meegemaakt. ik maak me al helemaal een voorstelling van het Camp. en zie jou al uitgeput die berg oplopen:p.

    nou ik ben ook erg benieuwd hoe de cammpers zijn. maar jij kan het zeker aan!!! jouw camper raakt niet lost:P.

    alleen een haarband kopen daar vind ik toch wel heel knap!! dat kan niet hoor!! je moet wel met zakken vol leuke dingen uit amerika weer komen:P

    veel plezier met de campers!

    ik moet nu naar de tandarts:S:S..
    ik hoop geen gaatje!

    kus

  • 01 Juli 2008 - 09:54

    Paula:

    Heey Mir,
    Goed nieuws heb mn Propedeuse gehaald met een 8 op recht hoera! :)
    Leuk om te horen dat jullie allebei zo enthiousiast zijn en zitten te popelen om aan de bak te gaan. Geniet ervan!

    Liefs

  • 01 Juli 2008 - 18:40

    Trudy:

    Beste Mirjam,
    How about the boys in NY?
    We 're sitting here with the 3 of us behind the computer.(Lisette, JJ and Trudy)
    Have a lot of fun!!
    Bye, bye, zwaai, zwaai!!
    Trudy and JJ and Lisette

  • 03 Juli 2008 - 19:41

    Geke En Geert:

    Wat super allemaal mirjam.
    We zijn gisteravond teruggekomen van vakantie en waren uiteraard zeer benieuwd naar je vehalen en we zijn ze nu maar eens gaan lezen.
    Wat veel zeg. We gaan ze zeker verder volgen. Je krijgt daar (of hebt het al) vast een geweldige tijd.
    Fantastisch wat je nu
    al hebt meegemaakt. Dit gaat verder natuurlijk helemaal goed komen.

    liefs en groetjes van ons.


  • 04 Juli 2008 - 08:55

    Vincent:

    Hee Mirjam,

    Leuk om dit zo allemaal te lezen, dat je nog de tijd hebt gehad om dit allemaal te typen! Ik ben benieuwd hoe het je is vergaan met de twee campers (ik moest wel 3x denken/lezen voordat ik snapte dat het over personen ging). Ik vermoed dat het allemaal wel goed gegaan is, je hebt je immers ook al als een echte professional ingelezen! ;)

    Succes en geniet ervan!

    Groetjes van Vincent!

  • 04 Juli 2008 - 09:30

    Anouk:

    Hey mirjam, ik stuur je nu dit berichtje vanuit China echt grappig;)
    Echt heel veel plezier de komende weken en het komt vast allemaal goed met je campers!!

    liefs

  • 04 Juli 2008 - 12:40

    Nina:

    Leuk verhaal Mirjam!
    wat een ervaring he :)
    heel veel plezier!
    liefs, Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 40991

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: