Helft zit erop! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Helft zit erop! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Helft zit erop!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,
Dit is weer een snel berichtje van mij. Hoe gaat het met iedereen? Inmiddels zat ik zaterdag precies op de helft. 5 weken gehad, nog 5 te gaan. Ik moet zeggen de tijd gaat angstwekkend snel, maar datis alleen maar een goed teken natuurlijk!
Afgelopen week heb ik een geweldige week gehad. Ik had echt zooo'n super schattig meisje van 7 jaar met grote bruine ogen. Ze was zooo super lief! Ze pakte heel vaak mijn hand vast onder het lopen of wilde op schoot zitten of opgetild worden. Het was niet teveel, maar gewoon precies goed. Het was weer de holiday week en deze keer hadden we ook valentijnsdag. Super schattig. Die dag hadden we ook de dans en Francisca had een jongen uitgezocht om mee te dansen. Iedereen vond haar ook zo schattig en iedereen was jaloers op mij. Woehoe ik had de schattigste camper deze week. Tijdens de dance mocht ze allerlei dingen aankondigen. Ze stond te stralen. Ik zat met haar in groep A (hoogstfunctionerende) maar volgens mij hoort ze niet in een special needs camp thuis. Ze is alleen te vroeg geboren en wat klein voor haar leeftijd (ze ziet eruit als een 5 jarige) maar voor de rest is ze compleet normaal en vertoond ze het normale gedrag van haar leeftijd. Zoals huilen om dat ze niet op de schommel kon, want iemand anders zat erop. Of met kerst kreeg ze een hele leuke knuffel, maar toen kwamen we terug in de cabin (waar ze slapen) en toen had het meisje naast haar een super grote en toen was ze ook helemaal van de wereld. Ach kreeg ik even wat meer uitdaging ;) en het was even later ook wel weer goed.
Deze week is echt super snel gegaan. Elke dag heb ik plezier gehad.
Oja ik had trouwens ook weer 2x nightduty. Dit had ik in de jongensdorm met laagstunctionerende jongens. Nou dat heb ik geweten ook. We hebben beide nachten Todd/Tremaine (campdirectors) erbij moeten roepen, omdat een jongen telkens uit bed rende en iedereen wakker krijsde. Als je hem aanraakte ging hij nog een toontje hoger. Andere kinderen reageerden daar dan weer op en op een gegeven moment was de eerste avond de hele dorm chaos. Dat mochten Todd/Tremaine oplossen ;) Voor de rest was het wel oke. Ik heb gelukkig geen vieze luiers hoeven verschonen afgelopen week. Lucky me. Ja dit was mijn beste week tot nu toe.
Afgelopen zaterdag ben ik samen met Mandy naar NY gegaan om daar haar mams, zusje en opa te ontmoeten! Het was echt een super leuke dag. Ze hadden een heel mooi/luxe appartement (waar ik zo een aantal maanden zou willen verblijven) We hebben daar de nacht ook geslapen. Even een nacht weg uit het camp. Best heerlijk! We kwamen alleen pas rond half 3 daaraan, want smorgens werden de campers opgehaald en moesten we nog alles schoonmaken. Toen moesten we 3 kwartier voor de bus wachten en nog met de metro verder in NY. We hebben eerst even rustig gezeten en wat gedronken. Daarna even naar een mal gegaan, terwijl Mandy haar opa een heerlijk gezond maal aan het voorbereiden was. (heerlijk aardappels met broccoli en heerlijke malse kip met als toetje allerlei fruit, hmm) Na het eten zijn we naar de Brooklyn Bridge geweest. Prachtig! Zijn we overheen gelopen terwijl het donker werd. Daarna nog een heel eind NY doorgeslenterd en we konden de juiste metro niet terug vinden. Uiteindelijk waren we pas na 12u terug in het appartement en lagen we pas tegen 1u in bed. De volgende morgen ging de wekker alweer om half 8, want we moesten om kwart voor 9 terug naar metro. De metro had een issue waardoor we de bus misten. Gelukkig hadden we een half uur later nog een andere bus achter de hand, dus we waren op tijd op het camp terug :D (10 voor 12 :P) Om 12u was de meeting en vandaag om 2u heb ik mijn nieuwe campers ontmoet. Ja camperS. Ik heb er weer 2.
Ik heb een jongen van 18 met downsyndrome en een jongen van 17 met Autisme. (wat een combinatie??) Pfhoeh dat is wel even wat anders. Ze zijn volgens mij heel leuk, maar ik heb tot nu toe veel moeite met mijn aandacht verdelen. De downsyndromer heeft echt veel aandacht nodig en daardoor heb ik het idee Matthew (de autist) een beetje te verwaarlozen. Terwijl hij ook gewoon aandacht nodig heeft natuurlijk! Ik hoop dat het morgen beter gaat en dat Eric (de downsyndromer) wat beter is. Het onweerde en regende in de middag, dus we konden niet in het zwembad. 's avonds nog een campfire en nu heb ik ze net in bed gedaan.
Deze week hebben we de dinsdag en woensdag een trip! (ja 2 achter elkaar :O) Dinsdag gaan we naar pointplessure en gaan we waterdingen doen. Volgens mij op een boot en daarna met brandweer/ambulance parade door het stadje heen (wauw yes dat lijkt me super!) De woensdag gaan we naar THE BEACH! Daar heb ik zo'n zin in. Echt naar de oceaan!!
Er staan echt wel 7 wachtende achter me, dus ik moet echt stoppen. Nu weten jullie even wat meer.
Ik denk wel dat dit een supervermoeiende week gaat worden, want we moeten de dinsdag al om 5u opstaan. Morgen Victoria haar verjaardag en dan gaan we savonds nog evne naar de Dunkin donuts. Zaterdag vieren we het verder in NY! Woehoe.
Lieve allemaal, ik hoop dat alles goed gaat daar en dat jullie aan het genieten zijn van de vakantie (voor degenen die dat hebben ;)) Ik hoop snel weer wat van jullie te horen !! Keep on going ;)

Liefs van Mir

  • 28 Juli 2008 - 06:25

    Lisette:

    Hej Mir!
    Yoehoe!!! Weer een verhaal van jou:)
    haha... precies op de helft & mir red zich nog steeds in Amerika!!! (y) :p

    Hoop dat deze week net zow super wordt als vorige week!

    xx
    lies

  • 28 Juli 2008 - 11:49

    Dien:

    heey mir,

    wow alweer op de helft:O, dat gaat echt snel!!
    wat super dat deze week zo leuk was, ik zie het helemaal voor me hoe dat meisje elke keer op je schoot wilde enzo. net mijn nichtje!

    cool naar The Beach. is dat ook waar de film the beach is opgenomen? of is dat een stomme vraag:P?
    veel plezier met de trips!!

    keep on going:P!!(Y)

    kus

  • 28 Juli 2008 - 15:15

    Isabelle:

    Hej Hej!

    Wat leuk dat het zo'n super week was en je bent ook al op de helft! Dat is snel gegaan ;)Heeeel veel plezier daar in the U.S.A!
    Liefs, Isa

  • 28 Juli 2008 - 20:22

    Henny M.:

    hallo mirjam, ik lees met heel veel plezier je verhalen, en nu alweer op de helft van je Amerikaans avontuur. Heb enorm veel bewondering voor je hoe je met die kinderen omgaat en hoeveel plezier je eraan beleeft. Kevin print zo af en toe even de verhalen uit voor opa en oma zodat ze ook mee kunnen genieten. En nog bedankt voor de leuke kaart. Hartelijke groet hier vanuit Klazienaveen

  • 31 Juli 2008 - 19:59

    Manon:

    Hee Mirjam!

    een berichtje van Manon van Jeugd&Gezin ;)
    ik heb al je berichtjes gelezen..en het klinkt super..!
    wat een avontuur!
    echt stoer dat je dit bent gaan doen!

    Liefs!

  • 31 Juli 2008 - 19:59

    Manon:

    en ik wil je natuurlijk nog heeeel veel succes wensen met de kids ;)

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 41008

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: