7 weken in Amerika! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu 7 weken in Amerika! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

7 weken in Amerika!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee lieve allemaal,
gaat alles nog steeds goed daar in NL of op jullie vakantie?
Ik heb alweer ontzettend veel beleefd. Afgelopen week een enorm vermoeiende week gehad. Ik had 2 boys. De 1 was autistisch en heel leuk en aardig, maar wel traag. De ander had downsyndrome, maar had echt alle aandacht nodig. Hij had eigenlijk 1 counselor nodig, maar ik had dus 2 kinderen. Hij had per dag tig woedeaanvallen en strubbelingen.Het was een hele uitdaging, maar lastig dat ik ook nog een andere camper had, want ik had soms het idee dat ik hem te weinig aandacht gaf. Afgelopen week dus ook 2 trips gehad. Het was zoooo ontzettend super! De dinsdag naar de Oceaan. Wauw, toen we aankwamen zagen we zelfs dolfijnen!! Gelukkig had ik op de dagen van de trips hulp van een andere jongen, dus ik had nu al mijn aandacht voor Eric (de downsyndroom boy) Hij vond het geweldig om de HOGE golven in te gaan. Paar keer koppie onder. Op het strand kreeg hij weer een woedeaanval en toen heeft hij me zelfs geslagen. Het was niet hard (op mn arm) toch een beetje jammer dat hij dat deed. Ik heb hem heel goed toegesproken en hij wist zeker wel dat hij fout zat. In de bus was hij opnieuw heel boos, dus toen ben ik maar op een andere plek gaan zitten en heb ik hem met rust gelaten. Toen we bijna bij het camp waren was hij gekalmeerd en probeerde hij mn aandacht te krijgen en me te knuffelen. Dat deed hij altijd als hij een aanval gehad had. De woensdag was de point pleasant trip. Zo gaaf!! Eerst op dure boten het water op (leek een beetje op giethoorn) Daarna een groot 'tuinfeest' in de lodge van de Elks. (die camp sponsoren) met een bbq etc. Daarna een enorme parade van brandweers/politie/ambulances. Ik zat met Eric bovenop een brandweerwagen. Geweldig! Alle sirenes waren aan (ik was doof op het eind) en we gingen door het hele stadje en zwaaiden naar alle mensen aan de weg. Ik voelde me net de Queen ;) Ja dat was ook een super trip! De donderdag/vrijdag waren weer normale campdagen en ik heb het idee een beetje in een sleur terecht te komen nu, omdat alle dagen zo ongeveer hetzelfde zijn. Dat is wel jammer, maar je kunt het zo leuk maken alsje zelf wilt natuurlijk. Zaterdag werden mijn campers opgehaald. Erics moeder had aan het begin gezegd dat hij een makkelijke jongen was, maar ze vroeg toch hoe het met z'n gedrag geweest was. Ik had maar gezegd dat het wel goed was, dat hij een paar woedeaanvallen gehad had. Ze zij tegen mij dat hij er nu zo goed en vrolijk uit zag, dat het vorig jaar wel anders was. Hij wilde z'n shirt toen niet dragen en was heel dwars en nors. Stiekem denk ik dat ik hem op het eind van de week best goed onder de duim had. De maandag hadden we een 'fight' over z'n cowboy pop. Hij wilde hemo veral naartoe slepen, maar ik vond dat niet goed, want dan ging hij helemaal in die pop op en deed hij niks mee met de activiteiten. Ik gebood hem de pop op z'n bed te laten, zodat hij daar op hem zou wachten. Maandag was hij daar enorm boos om, maar de rest van de dagen ging het goed. Hij probeerde elke keer z'n pop mee te nemen, maar ik hoefde dan soms maar 1 blik of opmerking te maken en hij wist al; oja niet doen. Ook de zaterdagmorgen met het campshirt, hij was enorm lang bezig met andere kleren zoeken, maar ik gebood hem het campshirt te dragen. Ik hoefde alleen maar een blik te geven en hij wist dat het menens was. Dat geeft dan best een goed gevoel ;) toch wel blij dat hij nu lekker thuis is, want ik was echt moe van hem (en van de trips natuurlijk) en de nightduty ging ook gewoon door.
Afgelopen zaterdag een super leuke dag gehad in NY!! We gingen met Jo, Tasha, Emma H, Emma O, Mandy, Victoria en ik voor Vics birthday! Super. Eerst wat gedronken + taartje, daarna in M&M shop geweest (enorm veel m&ms) en daarna heel lang gelopen (ondertussen wat winkels in) en op zoek naar het natural history museum of America. Eindelijk gevonden om 20 voor 5, bleek het om 5u dicht te gaan. We mochten voor 10/20 min. gratis naar binnen toe. Nog nooit zo'n lol gehad in een museum. We renden van verdieping naar verdieping om zoveel mogelijk te zien en maakten foto's kriskras. De film night in the museum is daar ook opgenomen, dus we probeerden herkenbare dingen te zoeken. We hadden natuurlijk veel te weinig tijd, maar het was erg leuk om zo een keer een museum te bezoeken. Daarna nog een snelle wandeling door Chinatown gemaakt (best luguber buurtje) en daarna heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant op Times Square. We waren rond 12u snachts weer op het camp terug. Toen was ik echt heel moe. Zondagmorgen hebben we met Jo, Tasha, Emma, Mandy, Victoria en ik een hostel geboekt voor na het camp!!! Ooooh zo excited daarover! Heb er echt super veel zin in. Het is vlakbij Harlem maar volgens mij wel midden in NY, waar we alle leuke dingen willen doen. Helaas kan iedereen (behalve Men en ik) maar 2 nachten blijven, maar we hebben een 6 persoons kamer geboekt en daarna gaan Men en ik de laatste 3 nachten overnachten in een 2 persoons kamer! zo super dat dat mogelijk is!! Ik kijk er erg naar uit. Als iemand nog tips heeft om echt te doen in NY!? Tell me!
Dan nu deze week. Ik ben het eigenlijk stiekem (schaam, schaam) nu al zat. Vrijdagavond kregen we de nieuwe camperinformatie. Ik zou een meisje van 15 jaar met CP krijgen. Ze zit in een rolstoel en needs total assistence. Ze zit in groep F. Laagst functionerende groep. Eigenlijk werd ik toen al een beetje bang en ik zou niet weten of ik dat wel aan zou kunnen. Zondagmiddag kwam ze aan. Ze kan niks begrijpen van wat ik zeg, ze is ook nog eens half doof en kan niet praten en is ook nog eens half blind. Nou wat kan ik nou met haar? (hmm sorry nu ben ik erg hard, maar ik hou gewoon van wat actie) Vandaag echt al een zware morgen achter de rug. Een heeeeele vieze/stinkende poepluier verschoond (ging bijna over mn nek) Voor de rest vind ik het gewoon zwaar dat ik niet veel met haar kan doen. Ik ga wel naar alle activiteiten toe die ik met haar heb, maar ik kan er weinig mee. Met recreation van morgen hebi k haar geprobeert uit de rolstoel te tillen en onder een parachute doek met haar te zitten en haar te laten voelen met de wind en dat doek etc. Daar moest ze heel hard om lachen (het is een vrolijk meisje die veel lacht, dus dat is wel super) maar met eten ook. Deze week val ik vast een paar kilo af, want ik kom nauwelijks aan zelf eten toe. Ik moet al haar eten in een blender doen en daarna alles voeren met een lepel. (ze kan niet kauwen) Haar mams zei dat ze eigenlijk tussen de 9 - 15 maanden oud is. Baby's vind ik super, mar dit meisje is dan toch wat te groot. Ik hoop maar dat ik de hele week door kan komen, maar ik voel me er eerlijk gezegd nu al niet lekker om. Door deze week kan ik er wel achter komen hoe het is om met ' echte' gehandicapten te werken, maar volgens mij is dat totaal niks voor mij. Ik heb sensatie nodig ;) Ik zou best een lowfunctional child willen, maar dat die dan wel kan lopen en wat meer independent is.
Nou dit wordt me dus een week. Het is nu avonturen week en vandaag is het thema Piraten. (oja de rolstoel is niet heel zwaar, maar ik krijg het er wel ontzettend heet van, want het is warm en we hebben heuvels hier :P)
Nou ik ga maar stoppen. Hoop dat alles goed gaat daar en dat jullie nog leuke dingen gedaan hebben??
Heel veel Liefs. x x Mirjam
P.s het is hierna nog maar 2 weken met de campers en dan nog een klein weekje NY. Het gaat zoooo snel! Niet te geloven.

  • 04 Augustus 2008 - 18:47

    Dian:

    Hee lievee nicht!
    poeeh, dus een zware week achter de rug!
    hoop dat je nu wat rustiger hebt. en leuk dat je altijd die verhalen schrijft, ben altijd met veel plezier ze aan het lezen!
    Wat gaat het snel he of niet, nog een paar weken. Dus mir, hou je taai & nog heel veel plezier!
    Liefsx je nichtje Dian.

  • 04 Augustus 2008 - 19:33

    Dien:

    heey lieve mir,

    fijn om weer wat te horen. ik heb gevoel dat het heel lang geleden is.
    maar je hebt ook een drukke week achter de rug. echt super knap dat je het altijd weer volhoudt.
    dus deze week kom je ook wel weer door.
    wel jammer dat je het niet zo leuk vind met dit meisje. maar je bent wel weer een ervaring rijker.

    en ja het gaat super snel! voor mijn gevoel ook.

    morgen ga ik al naar rome:D! echt super, maar spannend!
    als ik terug kom heb ik je weer wat te vertellen:P!

    tot snel!

    kus

    ps ik ben wel erg benieuwd of je mijn kaart gekregen hebt. ik ben bang van niet:S.

  • 05 Augustus 2008 - 07:21

    Gerda:

    Hier weer een berichtje van de moeder van Emma O. Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen en wat heb ben jullie het zwaar! Petje af dames!!
    Ik wens je heel veel sterkte in deze week. Je weet na deze ervaring zeker hoe je je toekomst vorm gaat geven - zeker weten!
    groet en hou je haaks!!

  • 05 Augustus 2008 - 19:25

    Geke En Geert:

    wat een superlatieven allemaal weer.
    nou ja, allemaal. Jammer dat het ook wel eens een beetje tegen zit,maar dat hoort er bij, of niet dan.
    En onderhand leer je NY steeds beter kennen. Geweldig.
    Ben je nu ook aan het aftellen, net zo als voordat je vertrok?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 40861

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: