Dit is het begin, van al het begin! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Dit is het begin, van al het begin! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Dit is het begin, van al het begin!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

09 Februari 2008 | Nederland, Meppel

Ja, want ik ga (hopelijk) samen met Mandy een groot avontuur tegemoet! Ik ga deelnemen aan het programma van Camp USA! Ik heb er zoooo ongelovelijk veel zin in! Het is sowieso altijd al een droom van mij geweest om zo'n dagboek te gaan beheren op deze site, dus bij deze :D

Een aantal weken geleden, half januari, heb ik mijn aanmeldingspakket ingestuurd. Dit was meer werk, dan ik had verwacht. Allerlei vragen die ik in moest vullen, waarin ik allerlei positiviteit over mezelf kwijt kon ;) Er moesten zelfs referenties over mij geschreven worden. Al met al is het een mooi pakketje geworden.

Vandaag heb ik mijn interview gehad met Travel Active. Dit moest in het Engels zijn, omdat ze zo gelijk mijn Engelse niveau konden testen. Voor mij genoeg reden om me druk over te maken, want in Engels ben ik nooit een ster geweest. Ik ben de afgelopen tijd aan de gang gegaan om mijn Engels op te krikken door Engelse boeken te lezen en Engelse films te kijken. Nou ik kan jullie vertellen, mijn Engels gaat zichtbaar vooruit! Samen met Mandy ben ik eerst gaan shoppen in Arnhem, een leuke stad! Om 5 over 4 zouden we allebei het gesprek hebben in Hotel het Haarhuis tegenover het NS station. Rond half 4 stapten we daar naar binnen en hebben we even gerelaxed in de lobby. Nog wat Engels met elkaar gesproken en we waren er wel klaar voor eigenlijk!
Er waren 6 interviewers (allemaal mensen die al een keer aan camp usa hebben deelgenomen) en er waren ook 6 mensen aan de beurt om deel te nemen aan het Camp. Mandy werd als eerst naar binnen geroepen. Mijn interviewer was al naar huis, dus ik zou opgehaald worden door iemand anders, die nog even bezig was. Ik ben toen maar even bij iemand gaan zitten die het interview al achter de rug had. Kon ik haar mooi even vragen hoe het gegaan was en wat voor vragen ze zouden stellen. Ze stelde me op mijn gemak door te zeggen dat er heus niet zo goed op mijn Engels gelet zou worden en dat ik het wel zou redden, ook al gooide ik er wat Nederlandse woorden doorheen. Er was echter één meid die uit Amerika kwam van Interexchange (organisatie in Amerika wat voortborduurd op T.A) die zou wel op de Engelse spraak letten en tsja, daar moest je wel volledig Engels mee praten, want die kon geen Nederlands. Ze had dit nog niet gezegd of de Engelse meid stond naast mij om het interview met mij af te nemen!! Toen ging ik toch wel een beetje shakend naar binnen toe. (Help!?) Maar het begon allemaal heel vrij en vriendelijk, dus ik voelde me wel op mijn gemak. We stelden elkaar eerst even voor en ik kreeg gelijk een papier onder mijn neus gedrukt met 5 vragen erop die ik eerst even in moest vullen. Ondertussen spitte zij mijn aanmeldpakket door. Ik was een beetje overdonderd door de vragen die ik in moest vullen, want ik kon niet even rustig nadenken, maar ik moest het a la minute invullen! Op een gegeven moment zie ik de ogen van mijn interviewer enorm groot worden en een ontzettend verbaasde uitdrukking op haar gezicht. Ojee, wat voor raars had ik opgeschreven in mijn aanmeldpakket? Wat was er aan de hand?? Ze zocht al heeeeeeeeel lang naar een counselor die bugel speelt en ze had de moed al een beetje opgegeven! Allemaal campdirectors vroegen om een bugelist en ja hoor daar was ik! Ik was enorm verbaasd dat mijn bugel'talent' nog eens zoveel teweeg zou brengen, maar mijn interviewer was nog verbaasder/enthousiaster! Ze riep het gelijk door de hele zaal heen :P Nou, mooie opening toch? Maar goed. Wil ik wel bugelles geven aan campers deze hele zomervakantie...? Ik ga eigenlijk veeeel liever werken met special needs children!! Maar hoe maak je dat nou weer allemaal duidelijk in het Engels!? Gelukkig kon ik het duidelijk maken en dat kon ze ook wel weer begrijpen, maar ze was wel teleurgesteld volgens mij :P Mja, volgens mij kan ik nu nog zo gebeld worden door een campdirector die mij wil hebben om mijn bugel'talent' (wat voor een talent ik daar ook in heb... ik zou de kinderen alleen eenvoudige dingen aan kunnen leren denk ik!?) Maar ze was ook suuuuper enthousiast over al mijn ervaringen met special needs children!!! *yes, yes* en over een wereldreis die ik vorig jaar op stage gemaakt heb met de kooklessen en over al mijn activiteiten die ik wekelijks doe op mijn stage van dit jaar en over mijn andere skills!
Of was dit een typische Amerikaan die alles nogal overdreef naar mij toe?
Nee, ik ga er vanuit dat ze echt enthousiast over me was!
We hebben het ook nog even gehad over het samen gaan met Mandy. Dit wil ik zoooo super graag, want dan heb ik een maatje en dan sta ik er niet alleen voor. Gaan we samen dit grootse en geweldige avontuur tegemoet! Ik heb alles uitgelegd en toegelicht dat we erg op elkaar lijken qua persoonlijkheid/karakter. Dat we dezelfde opleiding en ervaringen hebben en ook daarover was ze enthousiast. Maar ze kan ons niks beloven!
Wat ik nou zo geweldig vond aan dit gesprek? Dat mijn interviewer een ras echte Amerikaan was ;) *yes ik heb gesproken met de eerste Amerikaan in mijn leven :P* Dat ze enthousiast over me was, maar bovenal dat ik haar verstond en dat ik mij redelijk verstaanbaar kon maken!! Daar mag ik toch best een beetje trots op zijn :D

Rondom begin Maart kan er een brief in de deur vallen of ik officieel aangenomen ben. Dit wordt nog wel een klein beetje een spannend moment. Je zou nu nog maar afgewezen worden...... Dat lijkt me echt sjit! Maar goed. Ik moet nog wel door de selectie heen, maar ik heb goeie hoop dat het op zich wel goed zit.

Tussen Maart - Juni KAN (hoeft niet) ik zomaar ineens op een dag gebeld worden door een campdirector, *Ennnggg!!* die me graag wil hebben voor z'n camp! Maar volgens mij gebeurt dit pas als ik een berichtje van Travel Active heb gehad. *ik hoop het maar*

Ik heb in elk geval zooooooveel zin in dit avontuur!! Ik kan me nog totaal niet voorstellen dat ik over een paar maand misschien wel in Amerika zit. Het is voor mij in elk geval een droom die uit zal komen! De hele zomer bezig zijn met kinderen, activiteiten, mensen vanuit de hele wereld, andere culturen leren kennen, avontuurtjes tussendoor en vooral veeeel ervaring opdoen! Super, super, super!

Jullie horen nog van me!!

Liefs Mirjam


  • 09 Februari 2008 - 23:31

    Marielle:

    SUPER SUPER haha t is toch wel super vet!! hoop echt zo dat het helemaal goed komt, en anders ga je lekker je bugeltalent laten horen, mochten ze je daar heeeeeeeeeel graag voor willen hebben ben je daar vast voor te porren:P nou wij spreken each other;)
    kus

  • 10 Februari 2008 - 13:34

    Dineke:

    Heey mir,
    superleuk verhaal!! je vertelt het echt zo leuk. haha je bugeltalent, geinig dat ze zo enthousiast was. ik denk dat het helemaal goed komt!!
    ik zal voor je duimen begin maart!

    kus dien

  • 31 Maart 2008 - 18:37

    Geert:

    Nou Mirjam, als er zo enthousiast op jouw bugeltalent gereageerd wordt moet je ons maar eens heel snel iets laten horen.
    Groetjes,
    Geert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 40861

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: