Het wereldwonder en het naderende eind - Reisverslag uit Calangute, India van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Het wereldwonder en het naderende eind - Reisverslag uit Calangute, India van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Het wereldwonder en het naderende eind

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 November 2010 | India, Calangute

Lieve allemaal,

Op dit moment zit ik achter de computer in sunny Goa. Het is hier dik 30 graden en ik weet dat het bij jullie rond het vriespunt ligt. Erg raar. Toch ook heerlijk, want ik kan hier lekker in hempjes en korte broeken rondlopen :D Dat zal afkicken worden woensdag.

Een vogelvlucht van wat ik de afgelopen week heb meegemaakt. Ik was geeindigd met Varanasi. De laatste dag daar moesten we nog tot kwart voor 5 wachten, tot we opgepikt zouden worden om naar de nachttrein te gaan.
En toen, toen werd ik ziek die morgen... Ik was erg misselijk en helaas kwam er ook vanalles uit. Ik ging nogal ziek de nachttrein in, maar was blij op een bed te kunnen liggen. Ik heb alles t/m het gal eruit gegooid, dus geen bacterie meer over als het goed is ;) Blijkbaar heb ik toch iets verkeerds gegeten? Of net even niet goed mijn handen gewassen? Alhoewel we echt ernstig goed ons best doen om alles zo hygienisch mogelijk te doen!!
Als ik terug kijk op Varanasi was het ook een erg, erg, erg vieze stad!! Overal lag kak en andere uitwerpselen en blegh. Echter, was het wel de moeite waard hoor :)

Na de helse nacht in de nachttrein, voelde ik me ietsje beter. We werden opgepikt om naar ons hotel in Agra te gaan. Gelukkig konden we gelijk onze kamer in en heb ik nog wat geslapen. 's Middags ben ik gewoon mee gegaan met de excursie en stukje maar beetje knapte ik weer op :) We hebben toen het Agra fort en de baby Taj gezien. Ook een uitzicht op de Taj Mahal, wauw!
De volgende morgen om 6 uur weg om naar de Taj Mahal te gaan, zodat we die bij zonsopgang konden bekijken. Lang in de rij wachten, dus de zon was al op gegaan ;) De heenweg er naar toe moesten we oa een battery bus nemen. Daar werd ik er bijna weer uitgeduwd door een helse Franse bitch. Blijkbaar vond ze ons niet zo aardig en mochten we er niet bij in? Ze wilde namelijk alleen haar groep erin? Nou daag, wij stonden ook te wachten en een Indier stak zijn hand uit zodat we er voor in konden, tsja die hand pak ik dan natuurlijk aan. Die Franse idioot duwde me trouwens echt aan mijn schouder naar buiten!! Nou tsjooo ik ben echt wel blijven zitten, haha. Een sterke scheldtirade volgde, maar ik heb er geen aandacht meer aan geschonken. Ik dacht dat die Indiers opdringerig etc. waren, maar die Franse toeristen kunnen er ook wat van.
Desalnietemin kunnen we er nu hard om lachen en was de Taj Mahal adembenemend om te zien!! Echt een mooi wereldwonder. De foto's spreken voor zich, maar helaas kan ik hier niks uploaden, dus jullie zullen allemaal tot thuis moeten wachten :)

In Agra verbleven we helaas maar 1 nachtje. Toen gingen we door met onze chauffeur naar het Ranthambhore National Park (NP). Op zoek naar de tijger!!! Echter toen we daar aankwamen goot het de lucht uit :( De hele nacht is het blijven regenen en ook de hele volgende ochtend/middag/deel avond regende het. Overal was water en we dachten even dat we weer via boot moesten vertrekken. Het leek wel de moesson! We zijn die ochtend wel op jeepsafari geweest, maar wat waren we koud en NAT! Want nee het was niet overdekt. Zat ik daar in mijn vestje en dikke deken van het hotel, haha. Mooi gezicht en ook hier spreken de foto's weer voor zich :P
Helaas geen enkele tijger gezien :( Alleen een paar herten, pauwen, konijn en een krokodil!! Dat dan weer wel. De middag excursie ging niet door, vanwege het weer en dat het te gevaarlijk zou zijn.
We hebben toen maar een henna tattoo genomen :)
Dit park was echt mooi, een resort. Het leek wel een beetje op center parcs! En verhip, al het eten (ontbijt, lunch en diner) zat er bij in :D
Hier ook voor het eerst een beetje kennis gemaakt met wat andere toeristen. Nederlanders zijn we nog steeds niet tegen gekomen!!! Wel ontzettend veel Engelsen. We hebben in de middag bij een kampvuur gezeten onder een afdak, want we waren zo koud, haha. We zaten hier samen met een gezin uit Libanon, een man uit Belfast en een gezin uit Virginia (USA)
Later in Jaipur kwamen we dat gezin uit Libanon weer tegen!! Echt heel toevallig.
Voor de rest hebben we niet veel contact met andere toeristen en redden we het ook prima alleen met al die Indiers om ons heen ;)

Na het NP zijn we door gegaan met de auto naar Jaipur! Weer een aantal uur in de auto zitten... Over slechte wegen, hobbel de bobbel. Toch blijft het heerlijk om naar buiten te kijken.
Van Agra t/m Jaipur hebben we dezelfde chauffeur gehad. Hij kon niet zo goed Engels, maar probeerde toch elke keer te communiceren. Ik werd er soms gek van en wilde heerlijk genieten van het naar buiten kijken. Echter kreeg ik dat niet altijd voor elkaar, want werd ik weer geroepen met mijn nieuwe naam: Tiiiinaaaaaa you're so quit!! En daar gingen we weer... Hij kon Mirjam niet onthouden, dus had hij me maar omgedoopt tot Tina (hmm...)Nouja het was verder wel een goede vent en hij heeft ons tussendoor nog wel wat dingen laten zien. Zoals Fatehpur Sikri (wat ik niks aan vond) alleen maar ruines en een hoop toeristen en nog meer stomme Indiers met hun verkoopspullen. Ook heeft hij ons onderweg een tempeltje laten zien. Dit was erg, erg leuk!! We waren daar alleen in een dorpie (dus werden flink aangestaard) en er was een ouder Indisch boedistisch mannetje. Hij legde ons dingen uit over de tempel en het geloof en de Goden die aanbeden worden (interessant!) en ter ritueel moesten we 1 nootje en 1 rozijn eten (gelukkig niet ziek van geworden!!! ;)) en kregen we een rode stip tussen onze wenkbrauwen ;) Cool ja.
Ook heeft happy (zo hebben we onze chauffeur gedoopt, want ook zijn naam konden we niet onthouden en het betekent happy) ons speciaal fruit (sweet apple) uit Rajastan laten proeven. Een groene bobbelige vrucht die je open moet scheuren, waarna er vruchtvlees in zit met veel pitten die je dan weer uit moet spugen, haha. Erg lekker! Helaas kunnen we niks mee importeren naar NL.. Het schijnt ook alleen maar in Rajastan te zijn, niet in de andere provincies van India.

Nou van NP naar Jaipur dus. Jaipur vond ik een erg leuke stad!! Voelde ik me wel thuis :) Hier een klein beetje geshopt voor het eerst, maar het gaat wel moeizaam met al dat afdingen. Ik heb een mooie (zijden, is bekend daar) sjaal gekocht en verder niks ;) Ik heb eigenlijk bar weinig gekocht nog, maar dat komt vooral door die opdringerige indiers en dan heb ik alweer zoiets; laat maar!
In Jaipur zijn we ook naar een bioscoop geweest. Het was echter in het Hindi. Een komische bollywood film. Nou dan weten jullie vast hoe ver het is... Erg flauw! Ik heb wel genoten van de zaal, want alle mensen klapten, joelden en floten mee. Ooh en een lachsalvo was ook niet uniek, haha.
We zijn hier ook naar het Amberfort geweest. Om half 8 's morgens al naar toe gereden, zodat we niet uren hoefden te wachten voor de olifanten, want ja ja!! Ik heb op de rug van een olifant gezeten met Mandy!! Erg leuk, maar het is een beetje dubbel, want het was nogal toeristisch en eigenlijk ben ik tegen deze dierenmishandeling... Nu deed ik er net zo hard aan mee.. :$
Wel weer een ervaring rijker en super veel olifanten! (laat dat nou altijd mijn lievelingsdier zijn geweest)
Verder hebben we nog wat forten/paleizen bezocht en was ik er aan het eind van de dag wel weer klaar mee ;)

Jaipur ging ook weer erg snel voorbij en gistermorgen zijn we om 6 uur uit het hotel vertrokken (al die vroege tijden, pffff) om naar Mumbai en vanuit Mumbai naar GOA te vliegen!!! De vluchten gingen goed en het was een normaal toestel ;) (ik had alweer visioenen van een klein krakkemikkig vliegtuigje) toch ook hier bij het 2e toestel weer een dik half uur vertraging. (we zouden in India eens een keer ergens op tijd aankomen?!?! nee dus)

Nu dus in het hotal GOA! Wauw, even de achtertuin door en je staat op het strand!! Het is een prachthotel en het lijkt wel 5 sterren. Zo luxe!!! Gisteravond hebben we in de tuin gedineerd, want het was nog heerlijk warm en er was live muziek bij :D (en versierd met allerlei lichtjes) Wat wil je nog meer :D
Vanmorgen bij het lopende buffet van het ontbijt was weer live muziek! Heerlijk. Gister kwamen we rond 4 uur aan bij het hotel, dus toen zijn we gelijk even naar het strand gelopen. Op een ligstoel gaan liggen en genieten van de heeeeeeeeerlijke zon!! Kom maar op met dat nog bruinere kleurtje!!! Helaas kwam er elke 10 minuten wel weer een Indier naar ons toe om ons vanalles aan te smeren...
Vandaag willen we er een relax dagje van maken en lekker aan het strand gaan liggen.
Morgen willen we proberen een scooter te huren en onder andere naar Panaji (hoofdstad GOA) te rijden. (hopelijk gaat dat goed met dit verkeer en aan de verkeerde kant rijden :P Ik heb er alle vertrouwen in, dus wees niet gevreesd ;))

Oja, ik had nog een filmpje willen maken van het verkeer in Varanasi, want dat was wel het toppunt. Helaas werd ik toen dus ziek en is het niet meer gelukt :( Hier in GOA merk ik gelijk dat alles een stuk relaxter is! Het is echt een fijne afsluiting van onze geweldige reis tot nu toe. Wel was ik erg moe door het drukke programma die we hadden. Aan de andere kant daardoor wel super veel al van het land gezien :)
Toch ben ik hier nog lang niet klaar en zou ik best wat langer willen blijven (alhoewel, nu ik weet dat het eind nadert, vind ik het ook wel weer fijn naar huis te gaan) Maar ik ben dus nog lang niet uitgekeken en wil nu al zeker weten terug keren naar India!!
Wat een geweldig land.

Nou lieve mensen, ik ga afsluiten.
Dit was in een vogelvlucht wat ik allemaal weer beleefd heb deze week. Ik heb nog ontzettend veel niet getypt, maar mijn reisdagboekje staat al een eind vol :)

Dinsdag vertrekken we om 5.55am met de trein naar Mumbai.. Dat wordt afzien. Ongeveer 12 uur reizen. In Mumbai komen we dus eind van de middag aan. Ik hoop vurig dat we een beetje privacy hebben in de trein, want als ik in die nachttrein de zitplaatsen zag, was het een mierenhoop van Indiers bij elkaar :S Ik hou mn hart vast...
Eind van de middag dus in Mumbai, waarna we gelijk naar het vliegveld gebracht worden (helaas, want ik had ook graag Mumbai nog even met eigen ogen willen zien... Misschien valt nog te regelen dat we daar nog even kunnen eten o.i.d, want we vliegen pas rond 4 uur midden in de nacht :S) Ik denk dat het 2 nachten van weinig tot geen slaap wordt.
Woensdag om 13.15 uur Nederlandse tijd land ik dan weer op Schiphol!

Pa en ma, willen jullie mijn winterjas meenemen? :D

Heel veel liefs en tot zeer snel!!!! Lekker Sinterklaas vieren en de naderende kerst!!

Liefs,
Mirjam

  • 27 November 2010 - 05:31

    Mirjam Welbergen:

    Woooow! Ik zie nu dat het 38 graden is hier. Nou dat zou ook best kunnen kloppen!! Maak ik al mensen jaloers? :D

  • 27 November 2010 - 08:19

    Dineke:

    heey lieve Mir,

    Je komt al bijna weer thuis:D!
    En je maakt me idd wel jaloers met dat lekkere warme weer. toevallig is, dat ik gisteren dacht dat ik alweer zin heb in de zomer:P! gisteren keek ik uit het raam en lag er gewoon sneeuw. wat ik ook wel leuk vind, maar die kou erbij is dan jammer, maarja dat hoort nou eenmaal bij elkaar:P.
    Wat cool dat je op een rug van een olifant hebt gezeten! dat moet je toch meegemaakt hebben, helemaal als het altijd je lievelingsdier is geweest.

    ik ga nu sporten. heel veel plezier en geniet nog even van het weer:P.
    tot woensdag.

    kus

  • 27 November 2010 - 10:03

    Antje:

    Heeeey mirja

    ik verwacht nu dus wel dat je super bruin terug komt! hahaha

    fijne laatste dagen nog en tot gauw!

    xx

  • 27 November 2010 - 10:56

    Quivera:

    heeey meisje,
    wow wat een verhaal weer om te lezen! super indrukwekkend. En wist niet dat olifanten jou lievelingsdieren waren haha! Geniet ervan nog de laatste paar dagen. Hier sneeuwt het nu inmiddels een beetje, speciaal voor jou als je woensdag terug komt!

    tot snel!
    xxx

  • 27 November 2010 - 12:54

    Home!:

    Hé Mir! Weer lekker veel beleeft dus! Moeders wil volgende keer wel met je mee ;) En ja, je hebt ons al jaloers gemaakt! Bereid je maar vast voor op 40 graden minder!
    En we hadden al aan je winterjas gedacht :) Nou, veel plezier nog de laatste dagen en succes tijdens die lange terugreis! Xxx thuis!

  • 27 November 2010 - 13:53

    Carolien:

    Hahahaha, je hebt dus eindelijk eens op je lievelingsdier gezeten;) Grappig:p
    Echt super leuk al je reisverhalen! Gek dat het eigenlijk zo snel voorbij is weer! XX

  • 27 November 2010 - 16:42

    Anita:

    Heej Mirjam,

    Wat een leuk verhaal weer :) Ik zat de afgelopen dagen al te denken, wanneer komt er weer een verhaal van Mirjam ;')
    Maar ik wordt wel een beetje Jalours als ik die temperaturen zo hoor jah :$ maarjah wij kunnen hier van de kou genieten ;)

    Geniet nog van de laatste loodjes :)

    liefs Anita

    p.s. Wij hebben sinds gisteren de sleutel van ons huis :D:D:D

  • 27 November 2010 - 19:01

    MErel:

    Wow mirjam wat een verhaal weer!! Ik verheug mij er nu al op om je weer te zien, maar ik merk dat je het erg leuk hebt. Het zal idd een cultuurshock worden als je weer in NL bent door de kouw, dus houd je trui maar parraat als je die bij je hebt;)!!

    Ik zie je snel!! Nog veel plezier de laatste paar daagjes en ik wens je een goede en vooral veilige terugreis!!

    xX

  • 27 November 2010 - 19:24

    Carolien S.:

    Geniet nog van Goa en ik wens je alvast een hele goede reis (sterkte, als ik dat zo lees) voor de terugweg! Super leuk om je verhaal weer te lezen!
    Liefs, Carolien.

  • 28 November 2010 - 16:23

    Fam. Kooiker:

    Wat een verhaal weer, erg leuk! En tja, nu wil Leonie ook ECHT naar India!!

    Geniet nog van de laatste dagen strand! (wij zijn helemaaaal niet jaloers ;)

    Goede reis terug en alvast veel succes met wennen aan de NLse temperaturen..brrrrr.

    Groetjes Fam. Kooiker, Ruinerwold

  • 28 November 2010 - 16:28

    Calham:

    Hi, we got rooms for rent
    In Goa,Panaji 500 rps p/day
    call for info 00919881260737
    Calham

  • 28 November 2010 - 17:39

    Trudy:

    Hoi Mirjam,
    Geniet nog even van de laatste dagen in India!
    Een goede terugreis gewenst en zeer verstandig om je ouders een winterjas mee te laten nemen, heb je nu wel nodig in ons vriezende-kikkerland!
    Winterse groeten van ons allen!

  • 29 November 2010 - 14:42

    Henny:

    Hallo Mirjam, een hele goede terugreis gewenst, pas goed op jezelf.
    groeten van ons allemaal.

  • 29 November 2010 - 18:30

    Carla Dijkstra:

    lieve Mirjam heb met veel plezier je riesverslag gelezen. Ben blij dat je al weer snel naar huis gaat. Helemaal heel en gezond.Het is hier erg kuod en er ligt sneeuw dus geniet van de laatste zonnestralen!

  • 30 November 2010 - 10:31

    Dian:

    Hey mirjam,
    pfoe wat een lang verhaal weer zeg,
    maar wel vet leuk!
    jammer dat je ziek was, maar je bent gelukkig weer beter dus dat scheelt.
    dus het was een leuke ervaring.
    ik zie je zondag weer, lekker sinterklaas vieren, en mij natuurlijk helemaal bijpraten van je ervaring
    tot dan! :D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 40848

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: