India ik ben er!! - Reisverslag uit Faridabad, India van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu India ik ben er!! - Reisverslag uit Faridabad, India van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

India ik ben er!!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

03 November 2010 | India, Faridabad

Lieve allemaal,

Op dit moment is het bij ons kwart voor 10 en ben ik al 38 uur achter elkaar wakker.
Ik ga zo dan ook richting bed, maar wilde nog even heel snel iets laten horen.

Beide vluchten gingen goed! Wat is Emirates luxe zeg. Wauw. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Ook op Dubai,wat een luxe en alles haast over de top. Alles was nog open midden in de nacht en de 4,5 uur wachten waren dan ook zo voorbij!!
In Dubai keek ik al mijn ogen uit naar iedere andere cultuur. Geweldig om dit gewoon te gaan bekijken. Op een gegeven moment hoorde ik een man hard schreeuwen. Achter elkaar. Het kwam steeds dichterbij en later hoorde ik ook een menigte stemmen die op het geschreeuw reageerde. Wat komt er aan lopen? Een grote groep met witte gewaden die een of andere kruistocht aan het lopen was. Bij mij roept het toch een beetje de gedachten van 1 of andere enge sekte op. Sorry.
Geweldig dus.

Vanmorgen om 09.45 landden we op vliegveld Delhi. Het eerste aangezicht van India was dikke dichte mist. Smog. Bah. Maar heeerlijk temperatuurtje. :) Het was nog even spannend bij de douane in India, want ineens wilden ze een adres weten waar we zouden verblijven. Wij hadden niks neergeschreven omdat we gaan rondreizen in hun ogen. Discussie heen en weer en op een gegeven moment kwam ik met het geniale idee om het hotel van Varanasi te noteren. Die vent ging ook nog akkoord ook, haha.
Toen onze backpacks gelukkig allebei terug (na lang wachten) en op naar de uitgang. Ik had een ernstig scenario in mijn hoofd van allemaal hordes mensen die staan te scheeuwen en roepen. Dat viel mee! Het ging allemaal heel relaxed, alleen wat minder relaxed... Ons bordje was nergens te lezen... Paar keer heen en weer gelopen (volop in de belangstelling, nice.. not) en toen besloten te bellen. Mandy was de bikkel van ons twee en wilde uiteindelijk wel proberen te bellen. Had ze net de telefoon aan haar oor, komt er een man naast me staan met onze namen!!! Woehoeeeeeee. Of nou ja man... een klein, iel Indiaas ventje. Geen voorstelling, geen vriendelijkheid, geen worden. We moesten maar achter hem aanlopen naar de auto. We hebben ons toch even stiekem voorgesteld, maar dat was ongemakkeiljk en hoorde volgens mij niet? Helemaal niks zeggen vonden we ook raar!

Toen het verkeer in en het echte India zien en beleven. Ik kan alleen maar zeggen: FANTASTISCH!!! Wauw zeg... Wat was ik onder de indruk. Ik voelde me net de Koningin (veilig achter het raam) kijkend naar alle armoede, pracht, cultuur, koeien, chaotisch verkeer, enge mensen, mooie sari's, vuil op straat, kleine marktjes etc. etc. Het was echt super om mee te maken en vanaf toen ben ik al van India gaan houden :D.

Ik zal niet ver uitwijken over het verkeer. Dat was gewoon luguber en man, als je zo in Nederland gaat rijden.. Kun je binnen 2sec al van de straat geschraapt worden. Maar ach, ik voelde me nuchter en had alle vertrouwen in onze chauffeur.

Wij dachten gelijk naar het weeshuis te gaan. Vol spanning. Gaan een luxere wijk in met bewaking en 7 hoog in een flat/appartementen ding. Deur open, zitten daar meerdere vrijwilligers (USA, England) maaar.... hier moesten we enkel en alleen 1 tot 2 uur wachten om naar ons weeshuis te gaan.
Weer in de auto, weer mijn mond half open. Ik kon het wel uitschreeuwen van geluk, ;)
Komen we in een andere stad aan (dik uur gereden... ik vond niet erg, keek toch de ogen uit mijn lijf) komen we bij een contactpersoon aan. Daar een heel gesprek met die Indiaase vrouw gehad. Wat een vriendelijk en gastvrije vrouw. Gelijk voorzien van eten. Ook nog lekker ook! ;)
We zouden uur naar ons weeshuis gebracht worden. Uiteindelijk reden we om 20 uur weg. Tsja, India? Ik moet zeggen dat ik het toen wel even gehad had. Want we werden op een gegeven moment gedropt bij allerlei andere vrijwilligers (van Canada, USA tot Thailand, Engeland, Japan) Eerst wel gezellig, maar dan zoek ik toch mijn eigen plekje en de ogen stonden me ook krang in de kop, dus tsja.

Nou rond half 9 waren we in het weeshuis! Ik stelde me er niet veel meer van voor, want hoorde wat negatieve verhalen van de andere vrijwilligers. Dat het saai was en dat je zo alles kon doen en laten waar jij zin in had. Hmm...
Nou hier moesten we een heel contract invullen, komen al enorm assertieve meiden ons tegemoed die hun mond niet op de verkeerde plaats hebben zitten en tot overmaat van ramp zie alles er oud en vervallen uit. Maar nu ben ik er nog niet... Onze slaapplaats werd geshowd. MIDDEN TUSSEN DE MEIDEN! My Lord. Er was me toch iets anders beloofd dacht ik...
Ik vind dit absoluut niet fijn, maar goed ik heb er nog niet eens geslapen dus go go go for it :)

AAAAAAAAHHHH Ik ben gewoon in India! Unbelievable.

Hopelijk alles met jullie goed!!

Nu ga ik lekker dromen.

Morgen mogen we uitslapen (maar goed... straks staan er ineens 12 koppies boven mn gezicht te loeren...) so we will see what the day us will bring. Morgen krijgen we meer te horen over wat we kunnen doen en welke taken we toebedeeld krijgen. Dus dat is dan wel weer professioneel.

Heel veel Liefs!!

  • 03 November 2010 - 16:41

    Evelien:

    haha mir! wauw! ik ben door je verhaal al onder de indruk van India!wat heb je nu al veel meegemaakt! je beschrijft het trouwens heel leuk en spannend :P
    Ik blijf het een raar idee vinden dat je nu gewoon daar bent... in een hele andere wereld.

    Ik wacht met spanning je volgende verhaal af ;)

    xxx evelien

  • 03 November 2010 - 16:50

    Yasmine:

    Hee Mir!

    Fijn dat je goed bent aangekomen! En dat het weeshuis echt bestaat :P Als ik het zo lees ga je een mooie en bijzondere tijd tegemoet! Geniet er van! En ik wacht ook op je volgende verhaal ;)

    Kus

  • 03 November 2010 - 17:20

    Nienke:

    Heehoi!
    Haha klinkt supervet! Geen cultureshock dus? Gewoon overal lekker van aan het genieten?

    Ben benieuwd naar je belevenissen, tot snel!

    Nienke.

  • 03 November 2010 - 17:26

    Dian:

    hey mirjam :D
    wauw superleuk om dit allemaal te horen. dus tot nou toe vind je het leuk?
    iig super veel plezier verder & ik kijk uit naar je volgende verhaal (:
    xxx

  • 03 November 2010 - 17:59

    Annouk:

    Hé Sis!

    Klinkt spannend allemaal^^ lullig van je slaapplek:O En ach, het is maar voor 2 weekjes die natuurlijk wel heel speciaal zijn =)

    Groetjes van iedereen hier!
    Xxx

  • 03 November 2010 - 18:03

    Dineke:

    Hey Mir,

    Ik ben blij om te horen dat je veilig bent aangekomen! Wat een spanning alweer. en ojee slapen met allemaal andere mensen naast je, ik hoop dat je goed slaapt deze 2 weken!!
    Hoop dat je leuke taken krijgt en goed geregeld is allemaal! Hou me op de hoogte!

    kus

  • 03 November 2010 - 20:37

    Quivera:

    Welkom in India Mirrie!
    Have fun en slaap lekker!
    Ben benieuwd naar de rest van je ervaringen!
    Heel veel plezier
    kuss

  • 03 November 2010 - 22:36

    Antje:

    Whoehahaha, mirjam! lol, nou ehm..slaap lekker vannacht he!

    Hoor gauw van je!

    oh, ik had je nog ff gemaild, denk dat je daar wel blij mee bent :D

    xx

  • 04 November 2010 - 10:23

    Anita:

    Heej mir!

    Leuk verhaal zeg :D Dus jij zou zelf daar niet zo gauw willen rijden ;) Geniet maar lekker van het achterin de auto zitten ;)

    Ik wens je veel plezier bij alle dingen die je nog gaat ontdekken.

    Ik ben benieuwd op je volgende belevenissen.

    liefs Anita

  • 04 November 2010 - 12:49

    Merel:

    Heey Mirjam!! Wat een verhaal zeg, en wat een reis. Ik hoop dat je goed slaapt, en dat de kindertjes blij zijn met je, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan;)! Zo'n slaapplaats hoort misschien een beetje bij het echte india gevoel, maar idd als het niet is wat beloofd was is dat niet zo lkkr. Volgens mij ga je het er fantastisch vinden, want dit vind je nu al als ik het zo lees!!;)

    Veel Plezier!!
    Tot over heel veel weken!!

    Liefs + knuf,
    Merel~~

  • 04 November 2010 - 13:58

    Marleen:

    Hoi hoi!

    Wat mooi om te lezen dat je er nu al zo van geniet.
    Hopelijk slaap je lekker tussen alle meiden. Lijkt me erg moeilijk, maar laat het maar op je af komen, het komt vast helemaal goed!

    Lieve groetjes Marleen.

  • 04 November 2010 - 14:38

    Carolien:

    Hee Mir!
    Woow...echt zo raar dat je in INDIA bent!! :O
    Leuk dat je meteen al een verhaal gepost hebt voor ons! Echt leuk om te lezen, je hebt nu al zoveel meegemaakt, haha!
    Ik ben blij dat je heelhuids bij het weeshuis aangekomen bent! Hopelijk heb je toch nog een beetje uit kunnen slapen:P
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    Liefs!

  • 04 November 2010 - 20:15

    Trudy:

    Hoi Mirjam,
    Net je verslag gelezen,
    het lijkt wel een spannende film waar je in terecht bent gekomen!
    Ik hoop dat je goed hebt geslapen en ben benieuwd welke taken je krijgt toebedeeld. Herfstgroet van ons allemaal!

  • 07 November 2010 - 15:27

    Tinneke:

    Hee Mir,

    Super om je verhaal te lezen!
    Ben erg benieuwd naar al je andere avonturen.
    Geniet, ontdek, relax & have fun!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 40860

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: