23 days to go! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu 23 days to go! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

23 days to go!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

10 Oktober 2010 | Nederland, Meppel

Lieve allemaal,

Eigenlijk weten de meesten het al wel: 2 november vertrek ik voor een maand naar India!!
Yes, eindelijk kan ik weer één van mijn vele reis dromen verwezenlijken. Het is al jaren een droom van mij om in een weeshuis in India te werken en nu ga ik dat doen :D

Dinsdag 2 november vlieg ik samen met mijn reismaatje Mandy om 14.30 uur met Emirates naar Dubai om vanuit daar naar New-Delhi te vliegen, waar ik om 09.15 lokale tijd land. Hier worden we in alle chaos en drukte opgewacht door een man met een bordje en onze namen. Hij zal ons naar the New Hope Orphanage in New-Delhi vervoeren. We gaan daar 14 dagen met 12 meiden werken. Het is de bedoeling dat we ze gaan helpen met de dagelijkse taken en aandacht besteden aan Engelse lessen.
Ik ben héél benieuwd, maar het lijkt me een eer om met Indiase meiden en gebruiken te mogen werken.
Na deze (ik hoop) geweldige ervaring vertrekken Mandy en ik met de nachttrein naar Varanasi. De stad met de grootste tegenstellingen, alle verschillende kastes en de stad van de Ganges. De rivier waar mensen zichzelf en hun kleren op de ene plek wassen, op de andere plek zichzelf onder dompelen voor hun geloof en op weer een andere (of dezelfde) plek een naaste cremeren. Dat wil ik met eigen ogen zien.
Hierna zullen we met de trein naar Agra gaan, naar de Taj Mahal; werelderfgoedlijst.
We brengen een bezoek aan Ranthambore National Parc en hopen daar tijgers te gaan zien tijdens één van de twee safari's.
We gaan naar Jaipur, de roze stad en vanaf hier vliegen we naar GOA BEACH. Heerlijk. De laatste 4 dagen zullen we hier doorbrengen om heerlijk te kunnen relaxen in het hippie paradijs.

30 november vliegen we vanaf Mumbai naar Dubai, naar Amsterdam! Woensdag 1 december om 12.45 uur landen we weer op Nederlandse bodem.

So, India it is...

India het land van misschien wel de grootste tegenstellingen van de wereld... Het land van de armoede... Het land van de prachtige cultuur... Het land van de kastes... Het land van de heilige koe en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Ik denk dat India een diepe indruk gaat achterlaten, dus ik heb er super veel zin in!!! Let's go, go, gooo!

Alhoewel... eerst nog even stressen over het visum, want die moet nog steeds aangevraagd worden, terwijl we nog dik 3 weken hebben. Spanning en sensatie. Het vrijwilligerswerk en de reis after zijn in elk geval redelijk definitief geregeld.

Liefs,
Mirjam

  • 10 Oktober 2010 - 11:21

    Leonie Kooiker:

    Klinkt ontzettend goed! Ben zooo jaloers, heb veel goede, bijzondere verhalen over India gehoord, dus ben zeeeer benieuwd naar je avonturen! regelmatig ff wat posten op deze site he?!

    succes met de voorbereidingen en alvast een goede reis!

    xxx

  • 10 Oktober 2010 - 11:35

    Dian Moes:

    hey mirjam!
    super zeg, leuk om weer je verhalen te lezen(:
    het was idd dus wel zo dat ik nog aangemeld stond, dus dat is wel beter;p

    ik spreek je vast nog wel via msn voordat je weggaat! xxx

  • 10 Oktober 2010 - 11:46

    Nienke S.:

    Heee!
    Supervet man, ben weer benieuwd naar je verhalen en ervaringen!

    Succes met je visum aanvragen, en veel plezier!

  • 10 Oktober 2010 - 16:06

    Ellen Olde Nordkamp:

    Hey!
    Ik ga je volgen!
    Succes met de overige voorbereidingen (hopelijk gaat het lukken met het visum) en alvast heel veel plezier!

  • 10 Oktober 2010 - 19:24

    Geke En Geert:

    super Mirjam.

    We horen er vast nog wel iets van voor je weggaat.


  • 23 Oktober 2010 - 15:16

    Merel:

    Hee Mir!!
    Leuke blog heb je!! En die foto is echt helemaal super, ik krijg er een vakantiegevoel van en dat is echt knap wat we zitten midden in de kou en regen in NL!!;) Succes met het voorbereiden van jullie reis, en ik wens je alvast veel plezier!! Ik beloof je verhalen te lezen en te reageren!!:D

    Liefs,
    Merel ~

  • 30 Oktober 2010 - 15:04

    Evelien:

    Spannend mir! het is bijna zover! volgens mij ga je een geweldige tijd daar hebben! Ik ga je verhalen lezen ;)

    kusjes eef!

  • 31 Oktober 2010 - 15:38

    Klariena Bouma:

    heyhey
    ik wens jullie ontzettend veel plezier in india! Ik zal jullie verhalen volgen!! ;-)

    Groetjes!

  • 31 Oktober 2010 - 19:40

    Antje:

    Hey meis, heeel spannend! nog 2 nachtjes slapen :D haha, weet zeker dat je het er erg naar je zin gaat hebben!! :D

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 40862

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: