De tijd gaat zo snel - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu De tijd gaat zo snel - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

De tijd gaat zo snel

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

09 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve, lieve allemaal,
Ik ga jullie nu toch wel echt missen hoor. Ja natuurlijk mis ik jullie al de hele zomer, maar het begint nu wat meer te komen. Dit komt ook doordat ik nog maar 3 weken te gaan heb en iedereen steeds meer toeleeft naar het eind. Wow ik kan gewoon niet geloven dat ik nu al kan zeggen; nog even en jullie zien me weer op Nederlandse bodem! Het is nog steeds 3 weken, maar deze gaan nu echt heel rap voor mij denk ik.
Afgelopen week heb ik een zware week gehad met mijn camper Larissa. Ze zat dus in een rolstoel en ik moest alles voor haar doen. Oehh en de poepluiers verschone? Ik ging bijna over mijn nek. Maar ik hield me groot uiteraard en ik heb het helemaal in mijn eentje opgeknapt elke keer! (een beetje trots mag ik wel zijn dan toch?) Ook moest ik haar eten elke keer in een blender stoppen (het geeft een vreselijke geur als je alles bij elkaar in stopt) en haar voeren met alle spuug/kwijl van L. op mijn handen als gevolg om daarna zelf snel nog wat eten naar binnen te werken. Jam. Het was lichamelijk best zwaar, want een rolstoel duwen als het warm is en heuvel op/af put je wel wat uit. Ik had het de hele week prachtig volgehouden tot vrijdagmorgen. Ze had diaree in de morgen en het was zo disgusting en ik moest alles alleen fixen. Daarna moest ik haar nog weer eten voeren, terwijl ze alles net zo hard weer eruit kwijlde. Alle 'stress' van de week kwam er toen even uit en ja mijn eerste tranen hebben gevloeid. Ik had even een 'breack' nodig en heb toen even 2 uurtjes geslapen om wat energie bij te tanken. Het is zo stom, maar ik zat me toen aan alles te irriteren van Larissa. Dat is stom, omdat ze er gewoon echt niks aan kan doen. Ze is (half)blind, doof, kan niks begrijpen en is totaal afhankelijk; wat kan ze er dan aan doen dat ze me mept met haar handen en voeten als ik haar verschoon, wat kan ze eraan doen dat ze mij eronder kwijlt, wat kan ze eraan doen dat ze scheef in de rolstoel gaat hangen als ik haar een stijle heuvel opduw. Ik heb zoveel respect gekregen voor haar ouders!
Ik heb ook zeker leuke momenten met haar gehad. Ik vond het erg leuk om zo zorgzaam te zijn voor haar. Aankleden in leuke kleertjes, haar haar fatsoenlijk maken (krullenbosje) etc. Ook vond ze het geweldig in de multisensoryroom (daar was ik nog niet eerder geweest met een camper) Dit is een ruimte met veel lichtjes en massagematerialen; zoals een matras met massagestanden. Ook de balpitroom vond ze geweldig. Samen in de ballenbak liggen en onszelf bedelven onder alle ballen. Ze was een vrolijk meisje en schaterlachte veel. Toch was ik erg blij toen haar moeder + vriendin moeder L vandaag weer oppikten. Zij waren heel aardig en leuke gesprekken mee gehad. Ze vertelden dat de olympische spelen gestart zijn! Dat mis ik nu helemaal hier :( Heeft NL al iets binnen gehaald?
Afgelopen week hebben we 3 avonden gehad dat de Elks voor ons kookten. (wauw dat is beter, want dan is het eten iets beter en we krijgen een dessert :P) Ook hadden we op de woensdag avond een brandweerwagen op het camp. Hij ging boven op the hill staan en sproeide zo al het water over ons heen. Geweldig. Iedereen zeiknat en lol.
Vandaag dus een day off gehad nadat campers naar huis waren en we schoongemaakt hebben. Ik ben met Mandy naar de mall geweest. Mijn (zeer goedkope schoenen) zijn helemaal stuk, dus ik had zeker nieuwe schoenen nodig. Uiteraard kon ik niks vinden... Daarvoor moet je Mirjam heten. Dus nu heb ik lelijke schoenen gekocht voor 30 dollar... Ook ben ik op zoek gegaan naar een suitcase, maar ze hebben alleen een 5 delige set. Heel leuk natuurlijk, maar dan moet ik de rest van de 4 hier achterlaten en dat vind ik dan weer zonde. Nog maar even bedenken wat ik ga doen en moet ik volgende zaterdag maar echt 1 kopen, anders krijg ik een probleem. We hebben trouwens heerlijk gegeten bij de Cheesecake factory. (soep, salade met brood) De ober sprak ons gelijk aan over ons accent. (toch wel handig dat accent want je hebt gelijk aanspraak) elke keer begon hij weer met ons te praten en hij was zeer geinteresseerd. Erg leuk natuurlijk. Aan het eind met de rekening zei hij: Op de achterkant heb ik mijn telefoonnummer geschreven, dus als jullie nog een keer een vrije dag hebben of als jullie willen dat ik jullie iets laat zien... haha zo grappig! Die Amerikanen zijn zo gastvrij! In NL zullen ze nooit zomaar een telefoonnummer of whatever weggeven of zomaar zeggen je mag wel bij ons overnachten na een uurtje contact te hebben gehad.
Morgen dus nieuwe campers. Dit wordt mijn 1na laatste nieuwe camper alweer. Ik krijg een meisje van 17 jaar en ze zit in groep D. Dat is de mid low functional. Daar ben ik wel blij mee. Ze kan niet echt praten, alleen ja/nee en andere kleine makkelijke dingen. Ze kan mij wel begrijpen, dus dat is perfect. Ook loopt ze moeilijk en wil ze graag rennen, maar dat kan niet want dan valt ze. Ze heeft ........ pfhoeh moeilijke namen! Ik heb het briefje in mijn cabin liggen, dus de stoornis horen jullie later nog wel een keer. Ben heel erg benieuwd. Weer een nieuwe uitdaging. Na deze week is het de laatste camperweek. De zeer agressievelingen komen dan op camp. Dan hebben we die zaterdag een stafdinner(over 2 weken dus) en dan die zondag afscheid nemen van iedereen en dan met ons 6en naar het hostel in NY! zoooo'n zin in. Toch komt het ook wel eng dichtbij om echt afscheid te gaan nemen van dit camp. Daar wil ik liever nog even niet over nadenken.
Er worden nu ook staff t-shirts gemaakt en iedereen moet een memorypage maken. Yes, dan krijgen we aan het eind eigenlijk een soort jaarboek!? Wauw dat is echt Amerikaans ;) Zo leuk, alle gegevens van iedereen staan er dan in met alle herinneringen.
Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Hoe was de laatste dmd? De Bazuin is ook alweer begonnen zeker? Dat mis ik echt wel hoor! Wat ik ook mis? KAAAASS!! Ik zal er zoveel voor over hebben... (ze hebben hier alleen maar die plastic cheeseburger kaas plakjes :()
Wat meer reacties zijn opzich wel welkom :P
Pap en mam; please bericht me over de verzekering. Ik zit met smart (maar niet heus) te wachten.
In de eerste week moest ik dus naar het ziekenhuis en de rekening was thuisgestuurd. Ga maar even recht zitten op de stoel, val er niet af. Het bedrag was: $540 !!!!!! Nu mag je best even schreeuwen, dat deed ik ook. Dat alleen voor 10min (hmm nogniet eens?) dat ik de arts gezien heb en dat hij alleen de bloedblaar eraf gewipt heeft. Het was niet ok met mijn verzekering, dus nu hoop ik niet dat ik het zelf betalen moet. No way. mja, anders kom ik het land straks niet uit. Ach nja, dan blijf ik toch nog even! ;) Ga ik lekker een mooie track doen en wat meer genieten van Amerika! Wil nog zoveel zien hier.
Lieve allemaal. Ik moet stoppen nu. Jullie hebben weer even wat info om te lezen ;)
Liefsss xxx Mir

  • 10 Augustus 2008 - 08:44

    Yasmine:

    Mirrie! Jeetje, ik vind jou wel een held hoor met dat meisje! Ik heb absoluut geen geduld voor dat soort dingen :P
    Ik heb je kaartje gekregen trouwens! Nou ja, mn moeder heeft m gekregen, want ik zit nog drie weken op Texel. Ik ga je nog een kaartje sturen vanaf hier;)
    Als je terug komt, gaan we wat leuks doen!! Heb ik echt zin in! En wil ik al je fotos zien (heb je er al 1000 gemaakt?)
    Liefs!

  • 10 Augustus 2008 - 08:59

    Joyce:

    Hey lieve Mir,

    Jij respect voor die ouders, logisch, en ik alle respect voor jou! Lijkt me erg zwaar allemaal, dus even een moment waarop het te veel is kan ik me goed voorstellen, daarin lees ik ook gelijk dat je je daarna weer herpakt hebt. Zo te lezen doe je het echt geweldig goed, en dat mag best wel gezegd worden! =D

    Vind het erg dapper dat je daar bent, want onbewust doet het meer met je dan je denkt. Ik ben terug uit Roemenië en merk het zelf ook heel erg, ook al is de situatie anders.

    Nog veel succes en plezier voor de aankomende 3 weken, en tot snel spreeks in Nederland!

    Dikke kus

  • 10 Augustus 2008 - 10:29

    Pa:

    Hee Mir, schitterend verhaal weer. In één adem uitgelezen. Nog steeds volop enthousiast en goed bezig. Ben trots op je. Lees trouwens wel je mail beter. Heb contact gehad met jouw verz.mij(A.Tasman). Rekening lijkt wel vergoed te kunnen worden, maar daarvoor echt de hele polis nodig en geen half polisnr. Zal binnenkort wel aanmaning volgen van Hospital, maar volgens verz.mij. kan deze gebruikt worden voor de betaling en hoef je geen probleem te verwachten bij vertrek, althans dat hoop ik dan ook maar. Nog even volhouden meid, met jouw enthousiasme lukt dat zeer zeker.
    Goodluck, en poot van Layca.

  • 10 Augustus 2008 - 14:53

    Dien:

    heey Mir,

    wow dat heb je heel goed volgehouden met dat meisje. en even een break dat is heel logisch. ik ben heel trots op je!!

    echt super klinkt het allemaal weer. amerikanen zijn dus heel gastvrij. ik heb gemerkt dat italianen je zo kunnen inpalmen. we hadden in rome een ober die echt steeds schatje zei enzo en ook handen op je schouders legde. en dat allemaal voor een betere fooi denk ik:P. maar was wel heel grappig. hij had 18 jaar in nederland gewoond, dus was wel super leuk.

    en de kaas is dus niet lekker. ik had in rome ook broodje met kaas en ham, maar dan zit er mozerella op. nou dat is ook niet lekker. daar kennen ze dus ook geen echte lekkere kaas:P.

    ik ben benieuwd hoeveel fotos je al hebt. want ik heb er al 500 in rome gemaakt en dat in 5 dagen. dus dan zul jij er wel veel meer hebben:P.. en hoeveel heb je gekocht?? ik heb gewoon 12 souveniertjes voor mezelf gekocht:P hihi kon me weer niet inhouden:P.

    veel plezier met de laatste campers! spreek je snel!!

    kus

  • 10 Augustus 2008 - 15:24

    Quivera:

    Lieve Mir,
    lang geleden alweer! Wat een verhaal zeg. Wat goed van je dat je dat zo kalm blijft met dat meisje. Die moeder is vast en zeker trots op jou! Maar nog maar 3 weken en dan kom je gewoon al terug! De tijd is echt super super super snel gegaan. Hoop dat je het nog even volhoud. En dan kun je bijna echt af gaan tellen! Dan zie ja alle mensen hier lekker weer! In Nederland gaat ook alles goed, druk aan het werk bij ziengs, ga daar weg. ga naar het bezoekersrestaurant in het ziekenhuis. Kim komt daar ook werken echt super:d Die gaat dus ook weg bij de super.. Nou lieverd succes nog!

    kusjes Qui!

  • 10 Augustus 2008 - 17:56

    Ina:

    Mirjam, we lezen je verhalen met veel plezier.
    Geweldig hoe je met je campers omgaat! Zaterdag 9 aug. hebben we je kaart ontvangen: thanks.
    Tot over 3 weken!

  • 11 Augustus 2008 - 17:07

    Evelien:

    Mir!

    wat goed van je dat je sterk bleef met larissa! en het is heel normaal en nodig dat er na al die zware weken even een break nodig was.
    En nog bedankt voor je kaart! wauw ik vond het wel tof om een kaart van jou helemaal vanuit amerika te krijgen! Heb je mijn kaart ook ontvangen eigenlijk?

    succes verder! xxx

  • 12 Augustus 2008 - 12:23

    Nadia:

    Heej!!
    Ik lees elke keer nog je berichten hoor!!;)
    Helemaal geweldig al die verhalen en knap dat je het zo lang vol houdt! Het zal wel hartstikke vermoeiend zijn!!
    Geniet nog maar van de laatste weken en veel plezier in NY!! maar dat lukt vast ook wel! haha
    succes nog eventjes!
    (K)

  • 16 Augustus 2008 - 18:24

    Jasper:

    He, Mirjam

    De bazuin is weer begonnen!!!!!
    Wat een gedoe met dat meisje, maar wel zielig voor haar.

    Groetjes, Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 40853

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: