West Java; drukte, cultuurstandjes, vulkaan & meer - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu West Java; drukte, cultuurstandjes, vulkaan & meer - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

West Java; drukte, cultuurstandjes, vulkaan & meer

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 September 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Lieve allemaal,
Hier een eerste berichtje vanuit Indonesië.
West Java hebben we inmiddels alweer achter gelaten. Blij dat we dit stukje meegemaakt hebben, maar ook goed om nu verder te reizen in het (gezondere?) Oosten.
We hebben al zoveel indrukken binnen gekregen. Je waant je hier sowieso midden in Azië. Het drukke (voor ons chaotische)verkeer, de vriendelijke mensen die je met alles van dienst willen zijn, het kleurrijke straatbeeld, krioelende en wildtoeterende verkeersdeelnemers... het hoort er allemaal bij! Tof, mij bevalt dat wel. Vooral vanachter het autoraampje ;-)
Jakarta was inderdaad geen cultureel hoogstandje. We zaten in een super de luxe hotel waar we ons prima vermaakten. Buiten op straat tussen alle smog kon je beter niet zijn. Wel wat van de stad gezien en een klein fietstochtje gemaakt... (tsja 2 NL meisjes alleen het drukke gevaarlijke verkeer insturen op te lage en klaar voor de schroot oma fietsjes; geen goed plan)
Na 2 nachten Jakarta zouden we door reizen naar Bandung met een tussenstop in Bogor waar we de botanische tuinen zouden bezichtigen.
Oja we hebben dus een prive chauffeur, inclusief privé gids. Of eigenlijk de Aziatische big momma variant. Bijzonder type die je volgens mij niet kwaad moet krijgen en geobsedeerd is op eten. Geloof dat we nog wat punten moeten scoren in aansluiten op zijn sociale vaardigheden.
Anyway, hij zorgt wel dat we niks tekort komen en alle entree gelden regelt hij netjes en snel, zodat we daar geen omkijken naar hebben. Ideaal!

Helaas de laatste nacht in Jakarta meteen geveld met diarree en overgeven. Pfff, een reis maken zonder ziek zijn wordt me ook echt niet gegund! Flink beroerd richting Bogor en toch nog wat stappen tussen de kruiden, planten, bomen, bloemen, watertjes etc gezet, maar ik hield het helaas niet vol. Nu nog niet helemaal up to date (Merel ook niet) maar we bikkelen door op medicatie en willen niks missen uit het programma ;)

Gisteren een pracht excursie naar de Trehaban peraha (soortgelijke naam). Mooie tocht door een krater gemaakt met mooie afdalingen, apen (gibons) en grote bomen. Foto's zeggen meer!

Nu aangekomen in Yogyakarta, na een mooie treinreis van 8 uur. Hier blijven we 3 nachten en gaan we oa fietsen en naar de prambanan tempels en borobudur.

Tot snellos!

Liefs

• 17 September 2015 - 17:29

Quivera:

Wauw wat een leuk eerst verhaal om te lezen!!Alleen niet leuk in te lezen dat je ziek bent geweest!! Geniet van jullie avontuur. XXX

• 17 September 2015 - 19:38

Irma:

Ahhh tof zo'n berichtje te lezen Mir!! :D Wauwieee wat zien jullie daar veel / en gaan jullie nog veel zien. Veel liefs (en voor nu ook nog beterschap helaas!) voor jullie allebei, ENJOY! xxx

• 17 September 2015 - 19:44

Dineke:

Leuk verhaal weer :) Hopelijk voelen jullie je beiden snel weer helemaal fit, om extra te kunnen genieten. Veel plezier! Xx

• 17 September 2015 - 20:54

Lisette:

Yeah! Een berichtje:), ik hoopte er al op! Veel ervaringen hebben jullie alweer, leuk om te lezen. Beterschap voor jullie allebei en veel plezier!

• 18 September 2015 - 12:36

Evelien:

Leuk om te lezen, je beschrijft alles wat je meemaakt op zo'n manier dat ik me er een goede voorstelling van kan maken hoe je alles ervaart :D Wel erg vervelend dat je daar ziek bent geworden. Hopelijk voel je je inmiddels beter! Veel liefs!

• 19 September 2015 - 00:03

Gerrit Welbergen:

Hoi Mir, mooie eerste beschrijving van al jullie belevenissen. Kijk al weer uit naar het volgende verhaal. Graag wat langer want je schrijft zo innemend dat het spijtig is te constateren dat je al weer bij de laatste regel bent. Maar ja, met pijn in de maag is het moeilijk je te concentreren. Volgende keer meer. Maar laat je niet opdraaien hoor, ga lekker genieten samen, daar heb je voor betaald. Even een dagje gebaald, maar wordt wel weer ingehaald. Heel veel plezier samen, doe voorzichtig en denk aan ons, ha, ha, ha. Groet van pa en ma.

• 19 September 2015 - 14:29

Eef:

Wauw wat beleef je weer veel!Beterschap nog,en ik kijk al uit naar je volgende verslag!
    Liefs Evelien