Mijn volgende reis; Indonesië! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu Mijn volgende reis; Indonesië! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Mirjam Welbergen - WaarBenJij.nu

Mijn volgende reis; Indonesië!

Door: Mirjam Welbergen

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

31 Augustus 2015 | Nederland, Meppel

Lieve allemaal,

Een tijdje is deze site onbeheerd geweest, maar gelukkig kan ik hem nu weer uit het stof tevoorschijn toveren!
Wat is er leuker dan weer een nieuwe blog te mogen typen over één van mijn mooiste hobby's; reizen.
Mijn wens was altijd om eens in de twee jaar een mooie grote reis te maken. Helaas kon dat vorig jaar niet door gaan, dus ga ik nu extra genieten van 23 dagen rondreizen in Indonesië. Samen met vriendin Merel hebben we besloten het avontuur op te zoeken op Java en Bali. We hadden meer ambities (o.a. Sumatra, Trojaland op Sulawesi), maar we wilden geen stelletje Chinezen evenaren die van hotspot naar hotspot reizen in te weinig dagen, zonder echt iets van de omgeving mee te krijgen. Wij Nederlanders (of laat ik me beperken tot mezelf) trappen toch vaak in de val van het denken in; niet-door-hebben-hoe-ver-de-afstand-eigenlijk-daadwerkelijk-is. Ik wil eigenlijk altijd zoveel mogelijk zien als ik dan toch ver weg ga om een reis te maken, maar bij het verdiepen in een land kom ik er dan altijd achter dat ik teveel wil.

Merel en ik zijn begin dit jaar bezig geweest met het oriënteren en inlezen op Indonesië. De lonely planet had ik vorig jaar al van vriendinnen op mijn verjaardag gekregen :) Uiteindelijk hebben we besloten om reisbureaus aan te schrijven en ons te laten adviseren over wat voor reis het beste zou zijn om te maken. Op de dolle pof reizen met alleen een geboekt vliegticket ging ons nog net iets te ver. Vooral omdat dit de eerste grote verre rondreis van Merel is.
Uiteindelijk hebben we via D-Reizen een individuele rondreis geboekt waarin we dag tot dag helder hebben wat we gaan doen. Eigenlijk heel makkelijk. Vliegtickets, hotels, excursies en de privé chauffeur zijn allemaal al geboekt (en betaald!) Alleen de koffer moet nog gepakt en we moeten ervoor zorgen om 12 september om 16.45 uur in het vliegtuig naar Jakarta te zitten. Appeltje, eitje!

In het verkort ziet ons reisschema er zo uit;
Jakarta (Java) - Bogor - Bandung - Yogyakarta (per trein) - Malang - Bromo Vulkaan - Kalibaru - Banyuwangi - Kuta (Bali met veerboot over) - Ubud - Munduk - Lovina - Sanur - Denpaser (vliegtuig naar Amsterdam)

We vliegen met Garuda Airlines. De Maylasian Airlines werd ons eerst in de maag gesplitst, maar hebben we toch voor bedankt. Zondag 4 oktober komen we om 08.30 uur in de ochtend weer aan op Schiphol.
Hopelijk met heel wat vulkaan, fiets, trekking, strand, tempel, rijstvelden, aap, warme temperaturen en interessante cultuur avonturen!

Nu nog 7 dagen werken en 12 dagen aftellen voor we vertrekken!
Geen idee hoe het met het internet is geregeld in Indonesië. Loop ik toevallig een pc tegen het lijf en heb ik wat tijd over tussen het genieten door, zal ik een verhaaltje typen. Anders mogen jullie wachten tot ik weer terug ben in Nederland :)

Liefs,
Mirjam

  • 31 Augustus 2015 - 11:59

    Merel:

    Joehoeee!

    Leuk om te lezen mirry :)

  • 31 Augustus 2015 - 12:15

    Lisette:

    Yes yes yes! Weer een nieuwe reis met bijbehorende reisverslagen! Heb nu al zin ze allemaal te lezen:).

    xxx

  • 31 Augustus 2015 - 12:23

    Evelien:

    Zo te lezen ga je weer heel wat moois zien! Ben benieuwd naar je mooie verhalen!

  • 31 Augustus 2015 - 14:04

    Dineke :

    Leuk!! Hopelijk kom je daar een computer tegen en kun je ons tijdens de reis op de hoogte houden, anders moeten we veel te lang wachten! :)

  • 31 Augustus 2015 - 20:43

    Quivera:

    Super leuk om de verhalen weer te mogen lezen:)

    Xxx

  • 07 September 2015 - 10:49

    Gerrit Welbergen:

    Lieve Mir, “ouwe” wereldreiziger! Ik ben de tel al helemaal kwijt geraakt wat betreft het aantal wereldreizen wat jij op jouw nog altijd jonge leeftijd hebt gemaakt. Op mijn 18e was ik blij dat ik op mijn brommertje de Lemelerberg had beklommen. Op jouw 18e had jij al Amerika aangedaan. Ik bedoel maar. Ik kom niet verder dan een paar landjes op rij-afstand in ons autootje. Pa en ma vinden het prachtig om via jou te vernemen hoe de wereld op ‘wat’ grotere afstand er zo ongeveer uitziet. Ons ‘vogeltje’ vliegt nu dus weer uit naar Indonesië. We gaan het samen met jou beleven en hopen dat je kans ziet om tussendoor jouw reiservaringen met anderen te delen. Wij (en Jills) wensen jou en Merel heel veel reisplezier toe en pas goed op elkaar. Goeie reis en behouden thuiskomst.

    Pa en ma

  • 09 September 2015 - 08:54

    Marissa:

    Lieve Mirrie!
    Weer een nieuwe reis en nieuwe reisverhalen! Geniet ervan samen met Merel! :)
    En als het je lukt om een reisverhaal hier op internet te plaatsen dan zal ik het zeker weer lezen!
    Veel plezier!
    Marissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 40797

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

The Canada Dream

12 September 2015 - 04 Oktober 2015

Een nieuw avontuur; Indonesië

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Fiji

02 November 2010 - 01 December 2010

India it is!!

19 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: